شیوه دریافت اطلاعات از کارفرما در طراحی داخلی

به اين طريق استفاده كننده با آگاهی بيشتری میتواند آشپزخانه مورد نظر خود را انتخاب كند. اين مسئله در مورد هر يک از فضاهای خانه قابل تعميم است. اين توضيحات در مورد انتخاب فضاها، چگونگی جانمايی و شرايط آنها و همچنين در مورد نوع، رنگ و مواد مصالح مورد استفاده نيز میتواند تعميم پيدا كند. به اين ترتيب به درستی میتوان گفت: درست است كه در طراحی، نظر استفاده كننده بسيار اهميت دارد، ولی بايد منطبق با اصول طراحی باشد. در جايی كه بين نظرات استفادهكننده و اصول طراحی مغايرت وجود داشته باشد، پيروی از نظرات او لازم نبوده و بايد اصول را در طراحی دنبال كرد، و كارفرما را نيز تا حد امكان قانع نمود.
در هنگام مصاحبه با استفادهكننده بهتر است كه سؤالات از قبل تهيه شود. اين مسئله از دو جنبه قابل تأمل است. اول اينكه از پرسيده شدن تمامی سؤالات اطمينان حاصل میشود. دوم اينكه هنگام پرسيدن سؤالات، وقفه ای ايجاد نمی شود و بدون معطلی میتوان همه سؤالات را پرسيد. سؤالاتی كه میتوان پرسيد از اينقبيل هستند:
دوست داريد آشپزخانه شما چگونه باشد؟
دوست داريد فضای نشيمن و پذيرايی شما فضاهای جداگانهای باشند يا خير؟

دو نمونه از سؤالات تلقينی و غير تلقينی.در زير آمده است:
سؤال تلقینی: آيا تمايل به استفاده از آشپزخانة باز (اُپن) داريد؟
سؤال غیرتلقینی: دوست داريد آشپزخانة شما چگونه باشد؟

طراحی دکوراسیون اصفهان

 

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn