طراحی نمای ساختمان های ویلایی بهترین دیزاین نما

نوع محیط و انتخاب مکان گذشته از فرم توپوگرافیک یک محیط، مشخصات ظاهری متفاوت سبب بوجود آمدن محیط های گوناگون می گردد مانند مسطح، پست و بلند و شیب دار و غیره همه این مشخصات می توانند زیبا و چشمگیر بوده و در ادراک، نقش اساسی داشته باشد حدا از خصوصیاتی که گفته شد، ساختار طبیعی و جنس سطح زمین نیر مهم می باشد. برای مثال، آیا در میان دریایی از ساختمانها قرار گرفته ایـم یـا در میان یک شرار یا در میان یک میدان سنگفرش شده ایستاده ایم؟

همانطور که جنس کل محیط بر روی ادراک ما از فضا اثر می گذارد، بافت وحنس سطح محیط نیز بر نوع ادراک مؤثرند در مواردی که فرم، بافت با جنس محیط تغییر می کند، تقابل ها به وجود می آید مانند ساحل، مصب، قله با کف دره و غیره در مناطقی که این نقاط عطف، یا خطوط تقابل تشکیل می شوند، منظره کلی محیط دارای جذابیت بیشتری است منظره عمومی، به عنوان زمینه ومتن، بر روی انتحاب مکان و نوع آنچه ساخته می شود تأثیر زیادی دارد.

فرانک لویدرایت در این مورد می گوید. «در هر صورت آنچه نقطه آغارین تبدیل یک ساحتمان به اثری برجسته و معمارانه است، شحصیت مکان آن می باشند این مطلب همواره در مورد هر مکان و هر ساحتمانی مصداق دارد »برای انسان ها همیشه نقاط یا حطوط تقابل در یک محیط، مکانهای پراهمیت برای ساختمان بوده اند کنار صحره ها، مصب رودخانه ها، دامنه تپه ها، داخل قوس رودخانه ها و خبره همیشه محیطی بوده که به ساختمان ها نقش داده است. در مصر باستان، محیط طبیعی به تنها بر ساختمانها نقشی از خود زده بود، بلکه در جهاد بینی انسانها بر تأثیر داشته است رودخانه یک محور شمالی جنوبی را تشکیل می دهد که دو سوی آن را نیانان فرا گرفته است بیل که آب آن، حاشیه باریکی از رمین را در طول این محور قابل کشت و زرع می برای مردم وسیله معاش است. به این دلیل ورای ارزشی که به خاطر آبیاری دارد، به عنوان مظهر زندگی ارزش نمادین به خود می گیرد و خورشید نیز به عنوان بخشاینده روشنایی خداشناخته می شده و آن را عـادت می کرده اند از تقاطع حط مسیر خورشید با مسیر نیل، یک دستگاه مختلف چلیپایی به وجود می آید که در معماری نیز عیناً اثرات آن را می بینیم. اهرام در طرف چپ نیل ساخته شده اند: اجساد فراعنه در طرفی که خورشید غروب می کرده دفن شده است. اندازه گیرهای بعدی نشان داده که جهت ساختمان اهرام تنها مقابر و معابد مصر علیا در دامنه برجستگی هایی ساخته شده اند که در واقع مرزبین دره نیل و بیابان را تشکیل می دهند. کریستین نوربرگ شولتس حتی معتقد است که اهرام در مصر سفلی نوعی بیان عناوین کوه های مصر علیا هستند که مرز میان رودخانه و بیابان را تداعی می کنند. طراحی نمای ساختمان های ویلایی بهترین دیزاین نما

طراحی نمای ساختمان

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn