بهترین طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان 146 متری

دراین قسمت بهترین طراحی داخلی مدرن و بازسازی آپارتمان 146 متری را مشاهده می کنید که در آن از عنصر تاکید برای طراحی استفاده های مختلفی شده است. این طراحی شامل حال و پذیرایی و آشپزخانه به همراه اتاق خوابهای مستر و اتاق کودک می باشد که کلیه ایده ها را از زوایای مختلف میتوانید در تصاویر مشاهده کنید.

اصل تاکید بستگی به همنشینی عناصر غالب و جانشین در ترکیب بساط طراحی داخلی دارد ، یک طرح بی هیچ عنصر غالب ، طرحی یکنواخت و ساده است ، اگر عناصر قوی بسیار فراوان باشند ، طراحی شلوغ و درهم ریخته بوجود می آید که چیزهای مهم را کم جلوه می کند . به هر بخش از طرح باید بسته به درجه اهمیت در کل طرح ، به تناسب اهمیت داد . یک عنصر مهم میتواند به لحاظ اندازه مهم خود ، شکل بینظیر ، رنگ ، سایه یا بافت دارای کنتراست تاکید دیداری حاصل آورد . در هر حالت ، یک کنتراست چشمگیر باید بین عنصر غالب و دیگر عناصر موجود در فضا بوجود آید . این تباین یا کنتراست به واسطه تداخل در الگوی معمولی ترکیب توجه ما را جلب می کند .

یک عنصر یا یک شیء می تواند از نظر دیداری هم بواسطه نحوه قرارگیری و راستای آن در فضا مورد تاکید قرار گیرد . این عنصر می تواند در مرکز یک فضا قرار گیرد و در واقع در نقطه مرکزی یک سازمان متقارن گمارده شود . در یک ترکیب نامتقارن ، این شیء می تواند مجزا از مابقی عناصر قرار گیرد و یا می تواند د پایانه یک توالی خطی یا مسیر حرکت جای گیرد . به منظور بالا بردن اهمیت دیداری ، یک عنصر را می توان طوری قرار داد که راستای آن با هندسه طبیعی فضا و دیگر عناصر موجود در آن در تباین باشد . این شیء را می توان به شیوه ای خاص نورپردازی کرد . خطوط ثانویه و عناصر جانشین را می توان به گونه ای راستادهی کرد که توجه بیننده را به سوی شیء موردنظر سوق دهد .بهترین طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان 146 متری

طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان

همانگونه که ممکن است درجات متغیری از اهمیت در بین عناصر موجود در داخل ساختمان باشد ، درجات متغیری از تاکید را نیز می توان بر این عناصر اعمال کرد . هرگاه اهمیت عناصر داخلی معلوم شود ، آنگاه یک راهبرد یا استراتژی برای چیدمان هماهنگ عناصر جانشین باید تدبیر شود تا اهمیت مهمترین عناصر تاکید گردد . نقطه کانونی یک فضا یا یک اطاق را باید با دقت و ظرافت اما با احتیاط پیدا کرد . این نقطه نباید از نظر دیداری چنان غالب باشد که اجزای دیگر طرح را محو کند . نقاط ثانویه تاکید یا برجسته نمایی دیداری می تواند وسیله ای برای دوختن و متصل کردن عناصر غالب به عناصر جانشین باشد . با رعایت اصل هارمونی یا هماهنگی ، اشکال ، رنگ ها و سایه رنگهای مرتبط نیز می توانند وحدت طرح را حفظ کنند .بهترین طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان 146 متری

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn