مراحل بازسازی طراحی و دکوراسیون داخلی اصفهان

نقشه کشی ، ترسیم و طرح فضاهای داخلی درون یک ساختمان را طراحی داخلی می گویند . این گروه از عملیات فیزیکی نیاز اساسی ما را برای سرپناه و حمایت برآورده می سازد . آنها صحنه ای برای فعالیت های ما بوجود می آورند و بر شکل فعالیت های ما تاثیر می گذارند . آنها امیال ما را پرورش می دهند و ایده هایی را که همراه اعمال ماست ، بیان می دارند ، آنها بر بروندید ، اخلاق و شخصیت ما اثر می گذارند ، بنابراین هدف از طراحی داخلی ، بهبود عملکردی ، فضای زیبایی شناسی و توسعه روانشناسانه فضاهای داخلی انست .هدف هرگونه طراحی ، سازمان دادن اجزا آن به یک مجموعه کل برای رسیدن به مقاصد خاصی است . در طراحی داخلی ، عناصر منتخب در الگوهای سه بعدی چیده میشوند و در این چیدمان ، زیبایی شناسی عملکردی و رهنمودهای رفتاری ایفای نقش می کنند . روابط بین عناصری که به واسطه این الگوها بنا نهاده می شوند ، در نهایت ، تعیین کننده کیفیت دیداری و قرارگیری درست اجزا در فضای داخلی است و بر آنچه ما درک می کنیم و از آن استفاده می کنیم اثر می گذارد .توسعه فرمهای ساخمانی و سیستمهای محیطی برای هر ساختمان ، اشارات ضمنی برای طراح داخلی دارد و اطلاعاتی که طراح داخلی درباره مشتری ، فضا و فعالیت های موردنظر گرد می آورد ، دلالت کار دیگر اعضای تیم طراحی دارد . پر طراح داخلی ممکن است بصورت فردی و یا گروهی با دیگر طراحان ، معماران و متخصصین طراحی در یک شرکت طراحی کار کند و یا در خدمت یک شرکت مشاور معماری باشد . در هر صورت طراح داخلی با معماران ، مهندسان و مشاورین دیگر در یک شرکت ارتباط دارد . علاوه بر آن ، طراح داخلی با نمایندگان مشتری از جمله مدیران تسهیلات ، روسا و مصرف کننده نهایی کار می کند . طراح داخلی اغلب رابط مابین مشتری و منبع تامین مصالح سخت کاری و اثاثیه است . طی ساخت نیز ، طراح داخلی با پیمانکاران و تامین کنندگان مصالح و وسایل و رابطه است . همه اعضای طراحی و تیم ساخت باید تلاش کنند تا جو ارتباط ، همکاری و احترام متقابل را حفظ کنند.طی فرآیند طراحی ، ما تعیین می کنیم که از چه عناصری استفاده کنیم و چگونه آن عناصر را در الگوی خود بچینیم . گرچه فرآیند طراحی به صورت یک روند خطی آورده شده است اما در واقع این فرآیند در اغلب موارد دارای روند دایره ای است بدان صورت که تجزیه و تحلیل دقيق ، نشر و ارزیابی اطلاعات موجود در این چرخه قرار می گیرند و این چرخه آن قدر تکرار میشود تا یک مکان یابی و چیدمان موفق بین آنچه موجود است و مطبوعی که در پی آنیم ، حاصل آید . اول مسئله طراحی بیان می شود . توانایی توضیح و فهم ماهیت مسئله طراحی ، بخش اساسی یافتن راه حل را معلوم می کند . این توضیح باید معلوم کند که چگونه راه حل طراحی انجام میشود و چه اهدافی قابل دستیابی است .

بیان مسئله ] شناخت احتياجات مشتری و چه کسی ، چه ، چه وقت ، کجا ، چگونه ، چرا [ ] تعیین اهداف اولیه و مقتضیات عملکردی و سبک و تصویر زیبایی شناسی تأثير و معنای روانشناسانه .

برای آنالیز یا تجزیه و تحلیل مسئله باید آن را به چند جزء تقسیم کرد ، مشکلات موجود را روشن کرد و ارزش های صور گوناگون مسئله را تعیین کرد . آنالیز شامل گرد آوردن اطلاعات مرتبط و مناسب برای فهم ماهیت مسئله و یافتن جواب مناسب نیز هست . از نخستین گام ، شناخت محدودیت هایی که به شکل گرفتن راه حل طراحی کمک می کند ، با ارزش است . دادهها هرچه باشند ، باید تعیین کرد که چه باید تغییر کند و چه نباید . هرگونه محدودیت مالی ، قانونی و تکنیکی که ممکن است با راه حل طراحی مصادف شود ، باید یادداشت شود . طی فرآیند طراحی درک روشن مسئله باید بوجود آید . اطلاعات جدید می تواند این پیشرفت را حاصل آورد که درک ما از مسئله و راه حل آن تغییر کند . آنالیز مسئله ، بنا به آنچه رفت ، همزمان با فرآیند طرح پیش می رود .

دکوراسیون داخلی اصفهان

برنامه ریزی ) چه موجود است ؟ و گردآوری و آنالیز اطلاعات مرتبط و مستند کردن زمینه فیزیکی / فرهنگی توصیف عناصر موجود . ) چه چیز مطبوع است ؟ شناخت احتياجات و رجحان های استفاده کننده و تعیین اهداف : تهیه قالبها ، نقشه ها و نمودارهای مجاورت [ ] چه چیز امکان پذیر است ؟ : چه چیز قابل تغییر است چه چیز نیست ؟ و چه قابل کنترل است . چه نه ؟ و چه مجاز است چه ممنوع ؟ : بیان محدودیت ها ، زمان ، اقتصاد ، مسائل قانونی و تکنیکی

توسعه درک  [ ] ایده های ناگهانی و خارق العاده و نموداربندی روابط اصلی عملکردی و فضائی ، ارزش گذاری مشکلات و عناصر اصلی جستجو برای گردآوردن چند ایده خوب و تبدیل آن به یک ایده برتر جابجائی مدبرانه بخشها برای یافتن یک تغییر که می تواند بر کل اثر گذارد و برانداز موقعیت از نقطه نظرهای مختلف . . ] ترسیم یک فکر قابل بیان و عملی کردن ایدههای اصلی طراحی به روش مجموع ! دادن طرح های دارای نقشه و نمودار و بنا کردن روابط اصلی عملکردی و فضائی و نشان دادن اندازه و اشکال نسبی صور مهم دادن چند راهکار متغیر برای تحقیق قیاسی .

از آنالیز مسئله و بخشهای آن ، ما می توانیم شروع به فرموله کردن راه حل های ممکنه کنیم . این مقوله مستلزم سنتز کردن است یعنی گردهم آوردن و یکپارچه ساختن که این مقوله پاسخگوی مشکلات گوناگون و صور مسئله تا دست یافتن به راه حل مرتبط با آن است . طراحی نیازمند فکر معقول براساس دانش کسب شده بواسطه تجزیه و تحقیق است . شم قوی و خیال پردازی نیز در طراحی به اندازهای مهم هستند که بعد خلاقیت را به فرآیند معقول طراحی می افزایند . چند رهیافت وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان تولید ایده و سنتز و راه حل های ممکن را طراحی کرد : و جداسازی یک یا چند مشکل اصلی دارای ارزش و اهمیت و یافتن راه حل های در دسترس آنها . و مطالعه وضعیتهای مشابه که میتوان راه حلها را از آن شبیه سازی کرد . • یافتن راه حل های مطبوع برای بخش های مسئله و مجموع کردن آنها برای رسیدن به راه حل کل با استفاده از واقعیات موجود .

دکوراسیون داخلی اصفهان

طراحی نیازمند دیدگاهی خرده گیرانه بر راهکاری متفاوت و موجود است و سبک و سنگین کردن دقیق نقاط ضعف و قوت هر پیشنهاد را می طلبد تا آنجا که حلقه گمشده بین مسئله و راه حل یافته شود . به فرض آنکه طیفی از راه حل های ممکن موجود باشد ، هر کدام از آنها باید برحسب موازين موجود در مسئله ارزیابی شود و سپس در آنالیز مسئله درستی آن روشن شود کشف موفقیت آمیز مسئله و ارزیابی راه حل های مختلف موجود ، انتخاب ها را برای توسعه طرح کمتر و کمتر می کند . در حالیکه گامهای اول فرآیند طراحی تفکر و آرا پراکنده ای را درباره مسئله در ذهن می آورد اما مقوله اخیر نیازمند تمرکز فکر بر راه حل خاص طرح است

مقایسه راهکارهای متفاوت [ ] هر راهکار را با اهداف طرح مقایسه کنید . [ ] مزایا و نقاط قوت را در برابر هزینه ها و مخارج هر راهکار سبک و سنگین کنید . [ ] هر راهکار را از نظر مناسب بودن و کارانی رتبه بندی کنید . تصمیم گیری درباره طرح [ ] بهترین عناصر طراحی را در طرح نهائی گرد آورید . . پلان های اولیه را ترسیم کنید . و ترسیمات مقياس دار بکشید . و جزئیات مهم معماری داخلی ( مانند دیوارها ، پنجرهها و اجزای توکار ) را نشان دهید . در صورت مناسبت ، اثاثیه را نشان دهید [ ] مصالح اولیه را انتخاب کنید . و رنگ انتخابی و طرحهای پایان کار را معلوم کنید و نمونه های مصالح را جمع آوری کنید . [ ] اثاثیه و سیستم نورپردازی را انتخاب کنید . [ ] طرح هائی را برای ارائه به مشتری برای گرفتن جواب و تایید اولیه آماده کنید .

توسعه و تصفیه طرح : پلان ها ، نماها ، مقاطع و جزئیات را توسعه دهید . [ ] ویژگیها و مختصات مصالح سفت کاری ، اثاثیه و نورپردازی را آماده کنید . انجام کار طرح [ ] ترسیمات ساختمانی را آماده کنید . [ ] مختصات مصالح سفت کاری ، اثاثیه و نور پردازی را نهائی طرح تکمیل شده را دوباره ارزیابی کنید [ ] مرور طرح [ ] همکاری با معمار ، مهندسین و مشاورین [ ] پاسخ مشتری [ ] ارزیابی پس و از اشغال ( محل کار )

دکوراسیون داخلی اصفهان

آنگاه که تصمیم نهایی گرفته شد و عملیات توسعه و تصفیه بر روی طرح اعمال شد ، کار آماده انجام است . این مقوله شامل تولید ترسیمات ساختمانی و کارهای مربوط به خرید ، ساخت و نظارت است .

تا آنگاه که راه حل طرح از نظر کارآیی در حل مسئله موجود ارزیابی نشود ، فرآیند طراحی کامل نیست . این برآورد حاد از طرح تکمیل شده می تواند سطح دانش ما را بالا برد ، شم ما را قوی کند و درسهایی ارزشمند را برای کارهای آینده ما بیاموزد .

یکی از خصوصیات ویژه فرآیند طراحی آن است که بسادگی به یک پاسخ ساده ، واضح و درست ختم نمی شود . در واقع همیشه بیش از یک راه حل برای حل مسئله طراحی وجود دارد . حال چگونه میتوان داوری کرد که یک طرح خوب است یا بد ؟ یک طرح ممکن است از نقطه نظر داوری طراح ، مشتری و یا مردمی که دارای تجربه اند و از طرح استفاده می کنند به دلایلی چند خوب باشد و یک طرح می تواند به علت کارآیی درست خوب باشد و یک طرح می تواند به علت اقتصادی ، کارآمد و بادوام بودن خوب باشد . ایک طرح می تواند خوب باشد چرا که خوب به نظر می رسد و از نظر زیبایی شناسی مطبوع است . ایک طرح می تواند خوب باشد چرا که یادآور خاطره ای از زمانی دیگر و جایی دیگر است یعنی حامل معنی است گاهی ما می توانیم داوری کنیم که یک خوب است چرا که ما احساس می کنیم از روند طرح تبعیت کرده است و با اینکه در دیگران ایجاد تاثیر می کند یعنی مد روز است و یا شان ما را بالا می برد . همان گونه که این دلایل اشاره دارند ، معنای گوناگونی هست که با یک طرح انتقال می یابد . برخی از آنان در سطحی است که عموما توسط مردمان عام فهم و پذیرفته می شود . برخی دیگر توسط گروه خاصی از مردم قابل قبول است . طرح های موفق معمولا در بیش از یک سطح از مردمان رسوخ می کند بنابراین باید بر طیف وسیعی از مردم اثر مثبت گذارد . بنابراین یک طرح خوب باید برای بیننده قابل فهم باشد دانستن اینکه چرا کاری انجام شده است ، کمک می کند که طرح قابل درک باشد . اگر یک طرح بیانگر یک ایده نباشد ، رسانای یک معنی یا ارتباط نباشد و با پاسخی به کسی ندهد ، یا مورد بی اعتنایی قرار می گیرد و یا به عنوان یک طرح بد قلمداد خواهد شد

دکوراسیون داخلی اصفهان

در توضیح و آنالیز یک مسئله طراحی و باید اهداف و معیارهایی را که بواسطه آن کارآیی یک راه حل سنجیده میشود ، معلوم کند . بدون توجه به ماهیت مسئله طراحی داخلی ، معیارها و موازینی وجود دارد که ما باید با آنها آشنا شویم

عملکرد و هدف: نخست ، عملکرد موردنظر طرح باید برآورد شود و مقصود نهفته در دل آن نیز باید برآورده شود . سودمندی و اقتصاد دوم آنکه یک طرح باید مبین سودمندی ، درستی و اقتصاد در انتخاب و استفاده از مصالح باشد . فرم و سبک سوم آنکه طرح باید از نظر زیبایی شناسی مطبوع چشم و دیگر حواس باشد . تصویر و معنا چهارم آنکه طرح باید یک تصویر را نمایان کند که بواسطه آن معاشرت ترفیع یابد و حامل معنایی باشد برای آنان که از آن استفاده می کنند و آن را تجربه می کنند .

فضاهای داخلی ساختمان به عنوان مکان هایی برای حرکت ، فعالیت و استراحت انسان طراحی می شوند ، بنابراین باید انطباقی بین فرم و ابعاد فضای داخلی و ابعاد جسم ، وجود داشته باشد ، این انطباق می تواند ساکن باشد مانند هنگامی که ما بر روی یک صندلی می نشینیم ، بر یک پشتی تکیه میدهیم و یا در داخل یک آلاچیق جا خوش می کنیم . انطباق پویا مربوط به زمانی است که ما وارد آستانه یک ساختمان می شویم ، از راه پله بالا می رویم و از میان اطاقها و هال های یک ساختمان حرکت می کنیم . نوع دیگری از انطباق آن است که چگونه فضا ، احتياجات ما را در خود جا میدهد تا فواصل اجتماعی مناسب را حفظ کنیم و بر فضای موردنیاز انفرادی کنترل داشته باشیم . علاوه بر این ابعاد فیزیکی و روانشناسانه ، فضا دارای خصایص و ویژگیهای لامسهای ، شنیداری ، بویایی و گرمایی است . این خصایص بر چگونگی احساس ما و نوع اعمال ما در قضا اثر می گذارد .

دکوراسیون داخلی اصفهان

ابعاد جسم ما و به روشی که ما از میان فضا می گذریم و آن را درک می کنیم ، اولین تعیین کننده های معماری و طراحی داخلی هستند . در این بخش ، ابعاد اصلی انسان مانند ایستادن ، راه رفتن نشستن ، بالا رفتن و پایین آمدن از پله ، دراز کشیدن ، دست دراز کردن و تماشا کردن نشان داده میشود . رهنمود ابعادی نیز برای فعالیت های گروهی مانند غذا خوردن و گفتگو کردن داده شده است بین ابعاد ساختمانی بدنهای ما و أن مقتضيات ابعادی مانند برداشتن چیزی از قفسه ، نشستن در کنار میز ، پایین رفتن از چند پله و تعامل با دیگر انسان ها ، تفاوت وجود دارد . اینها ابعاد عملکردی هستند که بسته به ماهیت فعالیت و موقعیت اجتماعی متغیر هستند . هر زمان که شما از جداول ابعادی و تصاویر آن استفاده می کنید ، مانند آنچه در این چند صفحه آمده است ، باید نهایت دقت و احتیاط را به خرج دهید . این تصاویر برحسب اندازمهای میانگین و معمول گرفته شده است و ممکن است بنا به استفاده مصرف کننده خاصی نیاز به اصلاح داشته باشد . به علت تفاوتهای ابعادی بین زن و مرد ، اختلاف از میزان قراردادی همیشه وجود دارد . این تفاوتها بين سنهای مختلف ، گروههای نژادی حتی بین افراد مختلف دیده میشود همه مردم ، وضعیت های متفاوت فیزیکی و قابلیت های متفاوت را با رشد کردن و مسن شدن مانند تغییر وزن ، ارتفاع و انطباق فیز کی تجربه می کنند . این تغییرات زمانی بر چگونگی محیط داخلی و آن گونه که استفاده کننده را در خود جا می دهد ، اثر می گذارد .

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn