دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان

در عالم طبیعت, ترکیب مناسب اجزای هر موجودی عامل بقاء رشد, تکامل و کارآیی آن موجود است. ترکیب متوازن و سنجیده‌ی اعضای بدن از سلول‌ها تا رگ‌ها و ماهیجه‌ها و استخوان‌ها و ساختار درهم تنیده و حساب شده‌ی آن‌ها که جسم انسان را شایسته‌ ی حضور روح؛ شعور. حیات و کمال کرده. (دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان)

امکان بقا و ادامه‌ی زندگی را برای او فراهم می‌آورد. طراحی معماری شامل انتخاب عناصر معماری و تنظیم و ترکیب آن‌ها برای ایجاد فضا و کیفیّات موردنظر برای تأمین عملکرد مناسب, زیبایی و انتقال مفاهیم و معانی است. ترکیب عناصر معماری در یک فضاء مستلزم سازمان‌دهی و استفاده از الگوهایی است که این عناصر را ب‌صورت معنی‌داری به هم مرتبط کند و زمینه‌ی لازم را برای ایجاد یک کل واحد و معنی‌دار فراهم آورد. زیرا هیچ عنصر معماری نمی‌تواند بدون ارتباط با عناصر دیگر و ترکیب مناسب با آن‌ها, در طرح و فضای معماری حضور یابد. در یک ترکیب معماری, همه‌ی اجزا, عناصر و قسمت‌ها در کارکرد. تأثیر کیفی و معنایی که دارند به هم متکی و وابسته هستند.(دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان) 

دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان

دستگاه بینایی انسان بخش‌های مختلفی دارد که در ترکیب و هماهنگی پا هم عمل دیدن را برای انسان ممکن می‌کند. ارتباطی که بین عناصر معماری برقرار می‌شود, از قواعدی پیروی می‌کند که می‌توانیم هآ‌ه «قواعد طراحی و ترکیب‌بندی» بگوييم. موفقیت هر اثر معماری؛ بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‌بعدی فضا دارد تا عملکرد مناسب  زیبایی بصری تأثیر محیطی و روانی مژثر و مثبت. استحکام و پایداری را هم‌زمان تأمین کند.(دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان)
ترکیب اجزای هر جیزی از جمله معماری, هم جنبه‌ی ساختاری و مفهومی دارد و هم. جنبه‌ی بصری و احساسی. باید توجه نمود که این اصول. قواعد مطلق و انعطاف‌ناپذیر نیستند بلکه اصولی هستند که روش‌های مختلف و ممکن را برای طراحی عناصر و فضاهای معماری و نجوه‌ی احتمالی ترکیب آن‌ها را در قالب الگوهای معنی‌دار و قابل بازشناسی: ارائه می‌دهند. از طریق یاد گرفتن این اصول می‌توانیم درباره‌ی نقش بصری هر عنصر یا الگو در فضای معماری و معنای آن برای استفاده کننده. به‌طور سنجیده قضاوت کنیم.(دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان) 

دکوراسیون داخلی و بازسازی مدرن منزل اصفهان

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn