زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید

چک لیست طراحی :
     نمای بیرونی ساختمان سهم مثبتی در حوزه عمومی دارد
     نماها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان به خوبی در نظر گرفته شده و طراحی شده اند
بررسی اجمالی
نمای ساختمان که از خیابان قابل مشاهده است نقش مهمی در سهولت و جذابیت یک منطقه ایفا می کند. بنابراین نما باید طوری طراحی شود که دارای مقیاس و ظاهر مطلوب ، تناسب و ریتم ، رابطه جامد به خلأ و اهمیت باشد. باید به طراحی آنها دقت و توجه شود تا اطمینان حاصل شود که ساختمان از نزدیک و دور در معرض دید مهم قرار می گیرد. ضروری است که همه ارتفاعات ساختمان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از توسعه کلی در نظر گرفته و طراحی شوند. (زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)

طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن

تمرین طراحی بهتر
خطوط ساختمانی و شکست ها را دنبال کنید.
یک خط ساختمان مشترک ، پیوستگی نمای ساختمان را ایجاد می کند و تعریف و محوطه خیابان را ارائه می دهد. این امر قلمرو عمومی را تقویت می کند و به ادغام یک ساختمان جدید در یک محیط ساخته شده موجود کمک می کند. در جایی که ساختمانها عقب نشینی شده اند ، اطمینان حاصل کنید که فضاهای بیرونی قابل استفاده و جذاب هستند.
نماها را با مقیاس ، تناسب و ریتم دلپذیر و رابطه ای جامد به خلأ طراحی کنید.
اطمینان حاصل کنید که نماها با استفاده از موارد زیر به یک قلمرو عمومی جالب و پر جنب و جوش کمک می کنند.(زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)
    درها و پنجره های مکرر ، با چند دیوار خالی
    ساختمانهای روبرو باریک برای ایجاد ریتم عمودی تر
    پیش بینی ها و خلأها از طریق استفاده از پنجره های خلیج ، بالکن ها و ایوان ها
    کاربردهای داخلی پر جنب و جوش که از نمای بیرونی قابل مشاهده است یا از بیرون نمایان است
    استفاده از مواد و جزئیاتی که در طراحی و اجرا دقت نشان می دهند. درمان پایه ، وسط و بالا را در ترکیب نمای کلی در نظر بگیرید.

طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن

از ویژگی هایی مانند سایه بان ، قفسه های روشن و پنجره های خلیج برای تأمین نور طبیعی به سرنشینان و ایجاد نمای جذاب و مفصل استفاده کنید.
بالکن های اکسترود شده و فرو رفته یک روش اضافی برای کنترل خورشیدی است که سایه و مفصل را فراهم می کند.

نماهایی با غنای بالا ایجاد کنید - وقتی از دور و نزدیک مشاهده می شوید.(زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)

"تعداد و ترکیب عناصر در نمای ساختمان و روابط متضاد بین آنها - از نزدیک و دور مشاهده می شود - کیفیت و علاقه بصری را تعیین می کند. معماری عالی شهری ایجاب می کند که در هر مقیاس ، از طیف وسیعی از فواصل دید ، سطح ساختمان از نظر جزئیات غنی به نظر برسد »(Llewelyn Davies Yeang ، Urban Design Compendium).

هنگام طراحی نما ، بالکن ها باید در نظر گرفته شوند.(زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)

طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن

از بالکن ها ، و همچنین پنجره های گوشه ای و پنجره های خلیج می توان برای بیان نما و بهبود نظارت غیرفعال استفاده کرد. بالکن های فرورفته باید در صورت امکان انتخاب شوند زیرا حریم خصوصی بهتر ، حفاظت بهتر از آب و هوا و شکل جذاب تری از معماری را نسبت به بالکن های طاقدار ارائه می دهند.(زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)

بالکن های سرپوشیده ممکن است در مکانهای خاصی مناسب باشند ، به ویژه هنگامی که سر و صدا یا باد غالب مطرح است. آنها باید طوری طراحی شوند که دارای ویژگی های یک بالکن خارجی باشند:

     اکثر شیشه ها باید کشویی باشند تا امکان باز شدن فضا فراهم شود
     باید فضای کافی برای میز و صندلی در نظر گرفته شود
     روکش کف باید مقاوم در برابر آب و هوا باشد
     بالکن ها باید به عنوان امتداد مستقیم منطقه اصلی زندگی داخلی عمل کنند.

به پشت ساختمان فکر کنید.

نمای عقب اغلب بسیار قابل مشاهده است ، به ویژه هنگامی که ساختمان بلندتر از ساختمانهای اطراف باشد. قسمت عقب معمولاً جایی است که خدمات و دسترسی به گالری (راهرویی که یک طرف آن به بیرون باز است) قرار دارد. اینها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که از زیبایی ساختمان کم نمی کنند.

    دسترسی به گالری به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان - شامل نمایش و عناصری است که بصری گالری را در نمای یکپارچه می کند. عرض بیشتر در اطراف پله ها و آسانسورها می تواند به فضاهای اجتماعی غیررسمی تبدیل شود. عرض اضافی در گالری هنگام مسدود کردن پنجره ها به طور مستقیم در فضاهای گالری به مسائل حریم خصوصی کمک می کند.
    بالکن ها در ارتفاع عقب باید به طور مناسب فاصله داشته باشند تا از چشم انداز بین آپارتمان ها جلوگیری شود. غربالگری و نرده های مات می تواند به بهبود حریم خصوصی کمک کند.
    هر دیوار خالی باید شامل تغییرات در مواد ، الگوها ، رنگها یا سایر عناصر طراحی باشد تا تنوع بصری را ایجاد کند.(زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)

عناصر سرویس ساختمان ، مانند لوله های زهکشی ، مشبک ، صفحه نمایش ، دریچه های تهویه و درهای ورودی پارکینگ خودرو را در طراحی نمای کلی ادغام کنید.

عناصر خدمات باید در طول فرایند طراحی مورد توجه قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها به خوبی با فرم کلی ساختمان ادغام شده اند. باید توجه ویژه ای به تأثیر زیبایی آنها بر روی سطوح و نمای پشت بام داشت. برای راهنمای طراحی در مورد ادغام پارکینگ خودرو و ورودی خودروهای سرویس به نمای ساختمان ، به قسمت پارک این راهنما مراجعه کنید: محل اقامت خودرو.(زیباترین طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن که دیده اید)

طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn