طراحی نما مدرن ساختمان ویلایی لوکس

در این قسمت ویلاهایی انتخاب شده اند که بر روی محل پارکینگ خانه ویلایی یا پارکینگ خودروها بصورت ویژه کار شده است.

پارکینگ خانه ویلایی فقط مکانی نیست که از آنجا سوار ماشین شوید و بیرون بروید. خیلی بیشتر از این است پارکینگ خانه ویلایی بخشی از خانه شما است و هنگام طراحی باید مانند سایر اتاقهای خانه اهمیت داشته باشد. بنابراین ، لازم است که یک فضای داخلی پارکینگ خانه ویلایی مناسب داشته باشید تا پارکینگ خانه ویلایی شما دلپذیر و مکانی منظم در خانه شما به نظر برسد. در معماری خانه مدرن چگونه می توان ماشین را در برنامه ریزی خانه مدرن خود قرار داد ، در حالی که فقط آنجا نشسته و هیچ کاری انجام نمی دهد؟ بنابراین ، یک پارکینگ خانه ویلایی باز و خلوت برای آن برنامه ریزی کنید و سعی کنید فضا را در مفهوم کلی معماری خانه مدرن ادغام کنید. معمولاً یک ایده پارکینگ خانه ویلایی باز یا سرد یک ساختار سرپوشیده است که برای محافظت محدود از وسایل نقلیه ، در درجه اول اتومبیل استفاده می شود. (طراحی نما مدرن ساختمان ویلایی لوکس)

سیستم سازهای یک ویلا براساس هندسه مصالح آن شکل می گیرد و اینکه این مصالح چگونه به نیروهای وارده واکنش نشان میدهند . این فرم و هندسه سازهای بر ابعاد ، نسبت و ترتیب و چیدمان فضای داخلی و حجم داخلی فضا تاثیر می گذارد . دو عنصر اصلی خطی در ویلا ستون و تیرها هستند . یک ستون یک حائل بار محدود است که نیروهای فشار آورنده را از دل خود به پایین انتقال می دهد . هرچه یک ستون نسبت به درازایش ضخیم تر باشد ظرفیت بارپذیری آن بیشتر می شود و توانایی مقاومت آن در برابر تاب برداشتن در برابر بارهای نامتوازن و فشارهای جانبی بیشتر میشود . یک تیر ، یک عضو افقی ویلا است که نیرو را عمود بر درازای خود به قسمتهای زیرین انتقال می دهد . یک تیر می تواند تاب برداشته یا خم شود که این مقوله در اثر نیروی فشار آورنده بر آن می باشد . این فشارها نسبتا بیشتر از تحمل دهانه و مقطع تیر است . با بیشتر کردن ضخامت تیر و بارگذاری صحیح عملکرد تیر بهبود می یابد .(طراحی نما مدرن ساختمان ویلایی لوکس)

طراحی نما مدرن ویلا لوکسچ

ستون ها ، نقاط را در فضا علامت گذاری می کنند و بوجود د آورنده تقسیمات افقی آن هستند . تیرها ، اتصالات ویلای و بصری را در عرض فضا و حائل های آنها بوجود می آورند . ستون ها و تیرها با هم ، یک چارچوب اسکلتی در حول احجام فضایی به هم متصل را شکل می دهند نور حالیکه سیستم های خطی ویلای به یک طرح شبکه ای از فضاهای تکراری اشاره دارند ، کف ، دیوارها و سقف نیز برای نگهداشتن و محصور کردن فضاهای داخلی ضروری هستند سطوح کف سقف که توضیح دهنده حدود عمودی فضا هستند ، می توانند شامل دال های سطح دار یا ترتیب سلسله بندی شده ای از شاه تیرها و تیرها و تیرچه ها باشند . دیوارها و تیغه ها ( پارتیشن ها ) حتما نباید باربر باشند و یا لزوما هم ردیف ستون های اسکلت ویلا باشند مگر اینکه به عنوان دیوار حایل برای تثبیت جانبی ویلا مورد استفاده قرار گیرند . از دیوارها می توان برای توضیح و توصیف ابعاد افقی فضا بنا به نیاز ، میل و محیط بطور آزادانه استفاده کرد . سیستم های خطی ویلای از نظر طبیعت ، افزاینده هستند لاجرم انعطاف پذیر ، این سیستم ها اجازه رشد ، تغییر و انطباق فضاهای منفرد را در اختیار استفادههای ویژه می گذارد .(طراحی نما مدرن ساختمان ویلایی لوکس)

طراحی نما مدرن ویلا لوکس

دو نوع اصلی از عناصر ویلای سطح دار ، دیوارهای باربر و دال های افقی هستند ، یک دیوار باربر به عنوان یک ستون نازک و بلند عمل می کند و نیروهای فشار آورنده را به سمت پایین یعنی فونداسیون هدایت می کند در و پنجره ای که در درون یک دیوار باربر تعبیه می شود یکپارچگی ویلای دیوار را تضعیف می کند . فاصله افقی هر گشودگی باید توسط یک طاق یا یک تیر نازک جهت تحمل بار ، پر شود . و بارهای فشار آورنده را به قسمتهای مجاور دیوار انتقال دهند . فاصله افقی بین گشودگی را نعل درگاه می خوانند . الگوی عمومی دیوارهای باربر دارای یک طرح موازی از تیرچه های کف و تیرهای بام یا دال های افقی است . برای پایداری جانبی از ستونها و دیوارهای مقطع دار استفاده می شود تا دیوارهای باربر را حفظ کنند . عناصر خطی ویلای لبه های احجام فضایی را نشان می دهند در حالیکه عناصر دارای سطح مانند دیوارهای باربرء حدود فیزیکی فضا را توضیح می دهند . اینها حس واقعی ایجاد حصار را بوجود می آورند و به عنوان مرزهایی در برابر عناصر عمل می کنند(طراحی نما مدرن ساختمان ویلایی لوکس)

است . مثال عمومی یک دال ، یک صفحه افقی ، سخت و معمولا تک لایه آن دال بتن مسلح است ، دال قادر است هم بارهای متمرکز و هم بارهای پخش شده را تحمل کند زیرا که فشارهای منتج از عوامل دیگر می تواند در طول و عرض دال پراکنده شود و به پایه ها و فونداسیون انتقال یابد . اگر دال پر دو لبه قرار گرفته باشد می توان آن را به عنوان یک تیر نازک و پهن لحاظ کرد که در یک راستا بسط یافته است . اگر دال بر چهار لبه قرار گرفته باشد ، تبدیل به یک عنصر ویلای دو طرفه می گردد . برای کارآیی مطلوب تر و وزن کمتر ، دال را می توان با تیرچه و یا پشت بند مقطع بندی کرد . هرگاه بتن مسلح با ستونها یکپارچه شود ، دالهای تخت بدون استفاده تیر تقویت می گردد . در این حالت لایه هایی افقی از فضا شکل می گیرد که با تیرچه های متفاصل حمایت می شوند و بار را به ستون ها انتقال می دهند .(طراحی نما مدرن ساختمان ویلایی لوکس)

طراحی نما مدرن ویلا لوکس

فضای یک سیستم حجمی ویلای شامل یک توده سه بعدی می شود . توده مصالح ، فضای تهی را پر می کند . فضای داخلی توپر را می توان از دل آن استخراج کرد و به حجم موردنظر رسید . به دلیل کارآیی روش مهندسی و مقاومت مصالح ویلای مدرن ، امروزه سیستم های حجمی ویلای کاملا نادر هستند ، در مقیاس کوچک می توان سنگ و آجر را به عنوان عناصر حجمی ویلای ملاحظه کرد . در مقیاس بزرگ ، هر ویلای که دارای فضای داخلی باشد و به عنوان یک سازه سه بعدی دیده شود و از نظر طول و عرض و ارتفاع دارای مقاومت باشد ، دارای سیستم حجمی ویلای است

در واقع اکثر سیستم های ویلای ترکیبی از عناصر خطی ، سطحی و حجمی هستند . هیچ کدام از آحاد سیستم ها در هیچ موقعیتی به دیگر سیستم ها برتری ندارد . در پیش طرح ویلا ، هر سیستم نسبت به اندازه ، مکان و هدف استفاده از ویلا ، مزایا و معایب خود را دارد . یک طراح داخلی باید از خصوصیات فضاهای داخلی که هر سیستم به توضیح آن می پردازد ، آگاه باشد .

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn