50 طرح اتاق خواب های رومانتیک عروس

منظور از اتاق مستر همان اتاقی است که به پدر و مادر (سرپرستان) اختصاص داده می شود و دارای عناصر خاص نسبت به دیگر اتاق ها می باشد و در ادامه به 6 مورد حیاتی که در زمان طراحی یک اتاق خواب رمانتیک مناسب برای عروس و داماد باید آنها را در این اتاق درج نمود اشاره می نمایم:

1- ابعاد: در علم معماری و طبق ضوابط نقشه کشی پلان های مسکونی برای درج اتاق های خانواده که به اصطلاح به آنها مستر روم هم می گویند باید حداقل 26متر مربع را به آن فضا اختصاص دهند و این نسبت به ابعاد مختلف لوازمات داخل متغییر می باشد و به نظر من برای این گونه از اتاق ها باید متراژی بین 25تا 36متر را در نظر گرفت و دلایل آن را در مباحث بعدی برای شما ذکر می نمایم.

2- حمام خصوصی: همانطور که در مبحث ابعاد ذکر کردم به اتاق های خانواده مسترروم نیز می گویند و دلیل اصلی آن وجود حمام و سرویس بهداشتی فرنگی خصوصی متعلق به سرپرستان خانواده می باشد و این امر می تواند از جنبه سهولت نیزنقش بسیار خوبی را از خود اعمال سازد چرا که هنگام استحمام دیگر نیاز به عبور از فضای عمومی و اتاق های دیگر نیست و به راحتی می توان در فضای خصوصی خود دست به تعویض لباس زد. ابعاد این حمام ها معمولاً بین 3تا 5متر مربع می باشد. و بهتر است که زمان اجرا حتماً به خروجی های هوا نیز توجه لازم را داشته باشید تا زمانی که استفاده شما از حمام به اتمام می رسد هوای رطوبتی سریعاً به خارج از اتاق هدایت شود و در غیر این صورت مرتباً با بو و نم رطوبت در اتاق خود روبه رو می شوید(اتاق خواب رمانتیک مناسب برای عروس و داماد)

اتاق خواب عروس01

3- تخت و اکسسوری : یکی از ارکانی که باید در انتخاب تخت برای اتاق به آن توجه کنید ابعاد و رنگ آن می باشد که باعث همخوانی و یا از هم گسیختگی برای طراحی شما در محیط اتاق خواب می شود و در همین راستا باید اشاراتی به ابعاد آن نیز داشته باشم. تخت های خانواده به طور استاندارد عرض 116سانتی متر و طول 2متر را در بر می گیرند و گذشته از طول، عرض تخت را می توان به 166سانتی متر یا 2متر نیز تغییر دهید و مهمترین بخش بعد از انتخاب تخت و تشک مورد استفاده، اکسسوری های کاربردی در آن می باشد. و به 3 مورد از آنها در ادامه اشاره می کنم.(اتاق خواب رمانتیک مناسب برای عروس و داماد)

  1. اکسسوری کشوئی زیر تخت: در بعضی از موارد با تغییر فصل امکان نگهداری لباس های گرم در کمد های اتاق کمی دور از انتظار است زیرا لباس هایی که معمولاً برای فصل زمستان استفاده می شوند از ضخامت های زیادی نسبت به لباس های تابستانی برخوردارند و باید محفظه ای را برای نگه داری از آنها برای سال بعد در نظر بگیرید و بهترین گزینه قرار دادن آنها در کشوی زیرین تخت است و به دلیل طراحی با عرض و طول زیاد تمامی آنها را در خود جائی می دهد.
  2. پریز برق متحرک:من مطمئنم که شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید هنگام خواب دسترسی آسانی به یک یا چند پریز در مجاور تخت خود داشته باشید و بتوانید به راحتی از آنها برای شارژمبایل، تبلت و لب تاپ خود استفاده نمایید. برای حل این مشکل سازنده های اکسسوری دست به ساخت پایه های متحرکی زدند که روی آنها 4تا 6خروجی برق 226ولت با ورودی های مختلف شارژری می باشد. ومی توانید به راحتی هر جای اتاق خوابتان آن را با خود حمل نموده و دیگر نگران کمبود یا دور بودن پریز برق نباشید.
  3. میزهای آپشنال جمع شونده: در بعضی از اوقات برای نوشتن مطالب یا در هنگام بیماری و برای صرف غذا به یک میز در روی تخت نیاز می شود و سازنده این مدل اکسسوری را به بازار روانه کرده اند که کاربردی مانند میز کار به شما می دهد و می توانید به راحتی آنرا از کنار تخت باز نمائید و بعد از استفاده توسط جک های بادی و گازی به کار رفته شده در آن به صورت کاملاً اتوماتیک کنار تخت جمع می شود و در ضمن این اکسسوری ها قابل جدا شدن نیز می باشند و معمولاً به صورت ثابت در جائی قرار نمی گیرند.

اتاق خواب عروس02

4- آیینه و میز آرایش: اگر به خاطر داشته باشید از دلایل نصب آیینه در فیلترینگ ورودی نکاتی را اشاره نمودم ولی در مسترروم آینه اساسی ترین مکان را به خود اختصاص می دهد و قرارگیری آن به روی میز آرایش است. میز آرایش خود به تنهایی دارای خصوصیات مختلفی می باشد ازجمله اندازه و ارتفاع آن باید بین 16تا 116سانتی متر باشد و استاندارد آن 06سانتی متر است. از لحاظ عمق 66سانتی متر و طول آن هیچ محدودیتی ندارد و بستگی به شرایط و اندازه ی کلی اتاقتان بر حسب متر مربع دارد و در ضمن میزآرایش حتماً باید در نقطه مرکزیش دراور و یراق آلات استفاده شود و برای صندلی نشیمن گاه مکانی ایجاد نمائیم.(اتاق خواب رمانتیک مناسب برای عروس و داماد)

5- اتاق لباس: اگر در اتاق خوابتان فضایی بین 6تا 1متر مربع توانستید ایجاد کنید (مربوط به اتاق های بزرگ بین 36تا 46متر مربع) آن را به فضای نگه داری، آویز لباس، دراور یراق آلات لباس وغیره اختصاص دهید . پیشنهاد من به شما ایجاد 166درصدی این مکان در منزلتان است چرا که نیاز به فضای بیشتر برای نگه داری لباس یک رکن اساسی برای هر شخص به شمار می آید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد نور طبیعی و مصنوعی در راستای بهبود و ارتقای طراحی در اتاق های مسترروم و در جایگیری های آن معمولاً یک پنجره بزرگ برای تابش نور خورشید تعبیه می شود و تأثیر آن در آرامش اتاق حاصل می گردد. همانطور که در مبح آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی توضیحاتی برای سقف و طراحی آنها ارائه نمودم در مورد مسترروم نیز باید به آن اشاره کنم چون طراحی عنصر در این فضا نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و بعد از مبحث طراحی و اجرا مهمترین بخش، نورپردازی به صورت مصنوعی (لامپ) می باشد و به صورتی باید قرار بگیرد که نیازهای ما را از لحاظ کیفیت و میزان نور بر طرف سازد. معمولاً در اتاق های مستر از یک آویز در مرکز و لامپ های مخفی در لبه کناف استفاده می شود

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn