دکوراسیون داخلی کامل خانه کوچک 70متر

دراین قسمت طراحی و دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک به متراژ 70 متر را مشاهده می کنید که در آن طراحی پذیرایی و آشپزخانه به همراه اتاق خوابها و سرویس بهداشتی مشخص است.

در كل ، چیدمان پلان را می توان در دو گروه و طبقه وسیع طبقه بندی کرد . بنای این طبقه بندی بر چگونگی استفاده از فضای موجود است . این دو طبقه ، انطباق با چیدمان تنگاتنگ و انطباق با چیدمان آزاد است . در شق اول یعنی چیدمان تنگاتنگ ، فاصله و انطباق نزدیک بین اثاثیه ، مبلمان و تجهیزات وجود دارد . این وضعیت می تواند هنگامی مناسه باشد که فضا بسیار با ارزش است و بهره دهی عملکردی آن با اهمیت است . از آنجا که چیدمان تنگاتنگ در اکثر مواقع جهت استفاده در موقعیت های دیگر قابل استفاده نیست ، مهم که آن را با دقت فراوان برای استفاده موردنظر طراحی کنند . در چیدمان تنگاتنگ ، اجزا ، اثاثیه و مبلمانی بکار گرفته میشود که به روش های متعددی قابل چیدن و یکپارچه کردن هستند و در واقع چند منظوره هستند . چنین لوازمی دارای کاردهی خوب در فضای کم هستند و فضای فراوانی را در اطراف خود باز می گذراند ، استفاده از یک چیدمان استاندارد ( اداری ) می تواند فضایی آرام و خلوت را ارایه دهد جهت حداکثر بهر موری می توان اجزا چیدمان را در محل ساخت تا انطباق کامل به وجود آید و اجزای ساخته شده به جزء ثابت معماری اطاق تبدیل شود . وسایل چیدمان در جاساز همانند لوازم چند منظوره از حداقل فضا استفاده می کنند ظاهری منظم و دارای وحدت به مکان میدهند و بی نظمی در فضا را به حداقل می رسانند

دکوراسیون داخلی خانه کوچک 70متر

انطباق آزاد یکی دیگر از انواع عمومی چیدمان پلان نوع دوم آن است که انطباق آزادانه تری را در عملکرد بین فضا و اجزا به نمایش می گذارد . چیدمان آزاد به این دلیل مطبوع است که انعطاف پذیر و متنوع است . اطاق هایی که چیدمان آزاد در آنها به کار گرفته شده است ، استفاده های گوناگونی را ارایه می دهند ، بخصوص اگر بتوان اثاثیه و مبلمان را به آسانی حرکت داد و باز چینی کرد . انعطاف پذیری ذاتی موجود در چیدمان آزاد ، روش عمومی تری برای انطباق فضا با وسایل است . انطباق آزاد ، انتخاب آزادانه تری از انواع ، اندازه و سبکها را در طول زمان ارایه می دهد و تقریبا هرگونه از طراحی را قابل اعمال می نماید .

هدف اصلی و مرکزی ترسیمات معماری ارایه فورمهای سه بعدی ، ساختمانها و محیط فضایی بر صفحه دو بعدی است . سه نوع مجزا از سیستمهای طراحی در طول زمان تکامل یافته اند تا به این منظور نایل آیند . ترسیمات چند دیداری ( multiview ترسیمات خطوط موازی ( paraline ) پرسپکتیو . این سیستم های دیداری ، زبان رسم گرافیک را ارایه میدهند که چند اصل جامع بر آنها حاکم است .

دکوراسیون داخلی خانه کوچک 70متر

ترسیمات چنددیداری به انواعی از ترسیمات گفته میشود که ما آنها را به عنوان پلان ، نما و مقطع می شناسیم . هرکدام از اینان یک ترسیم ارتوگرافیک است که یک رخ ویژه از یک شی یا ساختمان را نشان می دهند . در ترسیم ارتوگرافیک ، ترسیمات یا خطوط موازی در زاویه های راست سطح تصویر را تلاقی می کنند . بنابراین ترسیم ارتوگرافیک از هر رخ یا عنصر که موازی با سطح تصویر است ، از نظر اندازه ، شکل و ترکیب به همان صورت باقی می ماند . حسن اصلی ترسیمات چنددیداری ، قرارگیری نقاط در جای واقعی خود ، اندازه بودن طول و شیب خطوط و توصیف شکل و حدود سطوح است . یک ترسیم چند دیداری منفرد می تواند تنها پاره ای از اطلاعات را در مورد شی یا ساختمان آشکار کند . با دو بعدی کردن عمق به عنوان بعد سوم در سطح تصویر ، نوعی ابهام از نظر اندازه ژرفا حاصل می آید آنچه ما در یک پلان ، مقطع یا نما به عنوان عمق میخوانیم باید بواسطه وسایل گرافیکی مانند خطوط دارای سلسله مراتب و سایه های متباین تقویت شود . تنها با نگاه کردن به تصاویر اضافی می توان حس عمق را حاصل آورد . از این رو ما به یک سری تصاویر مجزا اما مرتبط نیازمندیم تا بتوانیم بطور کامل طبیعت سه بعدی را توصیف کنیم به همین دلیل به آن چند دیداری می گویند .

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn