7 نکته هوشمندانه در طراحی داخلی آپارتمان های نقلی

هفت نکته بسیار کلیدی و لازم در طراحی داخلی کاربردی آپارتمان های نقلی تا امکان حداکثر استفاده از فضای موجود فراهم شود.
طراحی داخلی آپارتمان نقلی ، دست و پنجه نرم کردن با یک فضای کوچک در خانه مشکل واقعی است و معمولا طراحان داخلی از ترفندهای متفاوتی نظیر مبلمان و وسایل دو منظوره، روش های متفاوت جا دادن وسایل و… استفاده می کنند.

معماران اندرو و داریا زلوبیچ فضای داخلی یک آپارتمان را در بلاروس طراحی کرده اند که دارای یک آشپزخانه است که درون یک کمد مخفی می شود.دیواری از کابینت های سفید که در مجاورت ناهار خوری قرار گرفته اند از لحاظ طراحی با دستگیره های ساده و عمودی دیزاین شده اند.درهای تاشو کابینت ها برای آشکار کردن آشپزخانه باز می شوند. در داخل ، یک نورپردازی پنهان ، و همچنین یک آشپزخانه ، اجاق گاز ، سینک و گزینه های قفسه بندی متعدد وجود دارد. داشتن یک آشپزخانه در داخل کابینت ، به صاحبان آپارتمان اجازه می دهد تا در هنگام عدم استفاده از آن ، آن را مخفی کنند.یک طرح جذاب برای منزل کوچک

1- مشخص کردن فضاهای خانه:

هر بخش از خانه را با چیزی مانند رنگ دیوار، قالیچه، یا یک مبلمان خاص مشخص کنید. سعی کنید هیچ یک از فضاهای خانه با هم تلفیق نشوند چرا که اگر این اتفاق رخ دهد فضای کوچک، کاراکتر خود را از دست داده و حتی کوچکتر نیز به نظر خواهد رسید.

2- قراردادن تخت در بالای اتاق:
وقتی اتاق خواب خانه تان آنقدر کوچک است که برای تمام وسایل اتاق جایی پیدا نمی شود، بنابراین باید از فضای موجود به صورت عمودی نیز استفاده کنید، برای این منظور باید طراحی اتاق به گونه ای باشد که تخت در بالا قرار بگیرد. در این صورت می توانید از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید، برای مثال می تواند فضایی برای قرار دادن لباس ها و یا میز تحریر و … باشد.

استفاده از فضای زیر تخت خواب

3-استفاده از مبلمان سفارشی:
بهتر است در یک فضای کوچک همه چیز از قفسه ها گرفته تا جزیره آشپزخانه و… مخصوص همان فضا طراحی و ساخته شود. برای مثال هر تکه از وسیله های این خانه به صورت چند منظوره طراحی شده است.

4- وسایل چرخ دار:
انعطاف پذیری یکی از کلیدهای طراحی در فضای کوچک است، برای مثال مبلمان چرخ دار راحت تر جا به جا می شوند و حتی گاهی می توان در مواقع لوزم به این وسیله، ماهیت و کاربرد آن اتاق را سریع تغییر داد.

5-انتخاب متریال های ساده:
به خصوص در فضاهای کوچک، استفاده از طرح ها، متریال و رنگ های متفاوت احساس خویشاندی ایجاد نخواهد کرد. مترال های ساده مانند طرح های ساده چوبی و یا سفید از گزینه های خوب محسوب می شوند.

6- هزینه گذاشتن روی وسایل قابل نمایش
قبل از آنکه چیزی بخرید، از خود بپرسید آیا ارزش آن را دارد که آن را روی طاقچه ای قرار دهید که قابل نمایش است. با این فکر ممکن است از خرید بسیاری از چیزها صرف نظر کنید و در کنار آن می توانید وسایل کوچک و زیبایی که خریده اید را روی شلف ها قرار دهید.

7-عادت به مرتب کردن:
گرچه این نکته مربوط به رفتار است تا طراحی، ولی برای زندگی در یک محیط کوچک فوق العاده مهم وضروری است. عادت کنید بعد از برداشتن هرچیزی، دوباره آن را به جای خود برگردانید

دیزاین منزل کوچک01

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn