طراحی باغ ویلا در باغ بهادران

دراین قسمت یکی دیگر از نمونه کارهای جذاب گروه ساختمانی ناتک را مشاهده می کنید که در آن تیم قدرتمند ناتک اقدام به طراحی یک پروژه باغ ویلا (باغ بهادران) ویلا به متراژ تقریبی 900 مترمربع در باغ بهادران از توابع اصفهان نموده است. لازم به ذکر است که دیزاین خود ویلا از تصاویر حذف شده و به صورت شماتیک در آن نشان داده شده است . همچنین کلیه درختان موجود در این باغ ویلا (باغ بهادران) تفریحی در موقعیت خود حفظ شده و عینا در طرح موجود است . سرپرست تیمهای طراحی ناتک مهندس فاطمی و طراحی از مهندس رجبی می باشد.

طراحی باغ ویلا در باغ بهادران

نحوه طراحی گام به گام باغ ویلا (باغ بهادران)

طراحی باغ ویلا (باغ بهادران) خود یک گزینه رضایت بخش و مناسب جیب است که به شما امکان می دهد واقعا خلاق باشید. منابع و حتی برنامه‌های طراحی باغ ویلا (باغ بهادران) بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند فضای بیرونی خود را زنده کنید، خواه به ایده‌هایی برای یک تکه سبزی کوچک نیاز داشته باشید، به دنبال زمین بزرگ‌تر باشید، برای حیاط یا باغ ویلا (باغ بهادران) بالکن.

لیندزی هایلند، کارشناس باغ ویلا می گوید: «یکی از کلیدهای طراحی یک باغ ویلا (باغ بهادران) عالی این است که مطمئن شوید گیاهان باغ ویلا (باغ بهادران) فضای زیادی برای رشد دارند. هنگام کاشت، فاصله زیادی بین هر گیاه بگذارید و از استفاده از گیاهان بلند در پشت و گیاهان کوتاهتر در جلو نترسید. اضافه کردن درختان، درختچه ها یا پرچین ها را نیز در نظر بگیرید – آنها می توانند درام و ساختار به باغ ویلا (باغ بهادران) شما بیافزایند.
1. فضای باغ ویلا (باغ بهادران) موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید
به بیرون بروید و اندازه بگیرید. شما به یک نوار اندازه گیری، دفترچه یادداشت، مداد و لاستیک نیاز دارید. اندازه‌گیری کنید، از بزرگ‌ترین مناطق شروع کنید، سپس بخش‌های کوچکی از جمله گوشه‌ها و شکاف‌ها را در آخر اندازه‌گیری کنید، در نهایت ابعاد اتاق‌های باغ ویلا (باغ بهادران) یا ساختمان‌های خارجی موجود را یادداشت کنید. لین می‌گوید: «باغ ویلا (باغ بهادران)، پاسیو یا بالکن را اندازه‌گیری کنید - به‌ویژه عرض و طول». این به شما کمک می‌کند بدانید با چه چیزی کار می‌کنید، چه خودتان در حال برنامه‌ریزی چیدمان باغ ویلا (باغ بهادران) خود باشید یا با یک متخصص حرفه‌ای.
رد شدن از آگهی

همچنین این زمان مناسب برای ایجاد جنبه باغ ویلا (باغ بهادران) خود است. این کار را با بازدید از باغ ویلا (باغ بهادران) خود در نقاط مختلف در طول روز انجام دهید تا متوجه شوید که فضای بیرونی شما به چه سمتی روبرو می شود و نقاط سایه دار باغ ویلا (باغ بهادران) را یادداشت کنید زیرا این کار کاشت و چیدمان نهایی باغ ویلا (باغ بهادران) شما را تعیین می کند.

این کار به بهترین وجه با قطب نما انجام می شود، اما شما می توانید بدون آن نیز آن را بفهمید! لین می‌گوید: «اگر باغ ویلا (باغ بهادران) از پشت یا جلوی خانه منتهی می‌شود، با یک قهوه و بیسکویت (یا دو) کنار بنشینید. سپس، مراقب باشید که خورشید کجا طلوع می کند و کجا سایه ها در باغ ویلا (باغ بهادران) می افتد. آیا منطقه نزدیک به در پشتی در تمام طول روز در آفتاب کامل خواهد بود یا در سایه جزئی خواهد بود؟

بسته به اینکه باغ ویلا (باغ بهادران) شما به چه سمتی روبرو می شود، نور می افتد:

    باغ ویلا (باغ بهادران) های رو به شمال: این باغ ویلا (باغ بهادران) ها معمولاً در بهترین قسمت روز دارای نقاط سایه دار هستند، بنابراین بهترین ظاهر را از گیاهان باغ ویلا (باغ بهادران)چه سایه دار خواهید داشت.
    باغ ویلا (باغ بهادران)‌های رو به جنوب: فضاهای رو به جنوب در تمام طول روز از نور خورشید لذت خواهند برد، بنابراین می‌توانید با گیاهان Med به شهر بروید و باغ ویلا (باغ بهادران) گیاهی شما نیز زیبا خواهد ماند.
    باغ ویلا (باغ بهادران)‌های رو به غرب: در اینجا از سایه در صبح و آفتاب در طول بعد از ظهر تا عصر لذت خواهید برد. شما تعداد زیادی گیاهان مقاوم مانند گل رز، لاله، گل شمعدانی و غیره را برای افزایش علاقه پیدا خواهید کرد.
    باغ ویلا (باغ بهادران)‌های رو به شرق: در باغ ویلا (باغ بهادران)‌های رو به شرق، گیاهان از نور خورشید صبحگاهی و سایه عصر لذت می‌برند و به شما این امکان را می‌دهند تا در صورت تمایل، گونه‌های سایه دوست‌تر اما گل‌دار مانند شقایق و ویبرنوم را انتخاب کنید.

2. برای آنچه می خواهید و نیاز دارید برنامه ریزی کنید

یک عرشه سرپوشیده با مبلمان باغ ویلا (باغ بهادران) سیاه و سفید، با یک سایبان سبز در بالای سر

پاسیو، عرشه یا تراس کانون هر باغ ویلا (باغ بهادران)ی است که در آن فعالیت هایی مانند غذا خوردن و سرگرمی انجام می شود. همیشه مطمئن شوید که فضای کافی را برای یکی اختصاص داده اید. ما عاشق این طیف وسیع و جذاب از چوب دستی Ikea هستیم (در برگه جدید باز می شود)

ایجاد یک خلاصه طراحی از آنچه از فضای باغ ویلا (باغ بهادران) خود می خواهید و نیاز دارید ضروری است و بنابراین باید در مراحل اولیه برنامه ریزی باغ ویلا (باغ بهادران) خود انجام شود.
رد شدن از آگهی

شما نیاز به درک درستی از مشکلاتی دارید که باید حل شوند - مانند چمن‌های ناهموار، مشکلات غرقابی، کمبود رنگ و موارد مشابه - و البته همه اهدافی که می‌خواهید با پروژه باغ ویلا (باغ بهادران) خود به آن برسید، مانند شروع یک باغ ویلا (باغ بهادران) آشپزخانه یا ایجاد فضایی برای بریدن گل.

لین پیشنهاد می‌کند به این فکر کنید که «آیا سبک خاصی از باغ ویلا (باغ بهادران)بانی را دوست دارید، مانند کلبه، دشت، حسی، ساحلی، استوایی یا مدرن؟» درک ظاهر و احساس هر یک برای درست کردن آن بسیار مهم است.

قبل از غواصی و ترسیم اهداف طراحی باغ ویلا (باغ بهادران) خاص خود، زمانی را صرف صحبت با خانواده و دوستان در مورد دلیل انجام این پروژه کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا باید از یک طراح باغ ویلا (باغ بهادران) حرفه ای استفاده کنید یا خودتان کار را تکمیل کنید.

فاکتورهای دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا خانه ای اجاره می کنید یا این که خانه ابدی شماست. اگر شما اجاره می کنید یا قصد ندارید برای مدت طولانی در خانه خود بمانید، ممکن است بخواهید عمدتاً تغییرات آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید که می تواند با شما به خانه بعدی شما بیاید - از باغ ویلا (باغ بهادران)بانی ظروف و کاشت گیاهان یکساله یا چند ساله استفاده کنید. قلمه گرفتن از آنها آسان است، به طوری که هیچ یک از کارهای باغ ویلا (باغ بهادران)بانی شما از بین نرود.

و اگر این خانه ابدی شماست، می توانید برای یک تغییر بزرگتر و باغ ویلا (باغ بهادران)ی که در چند سال آینده خودش را به وجود خواهد آورد و حتی ممکن است به ارزش ملک شما بیافزاید، آماده شوید. ممکن است بخواهید یک باغ ویلا (باغ بهادران) کلبه ای ایجاد کنید یا ویژگی های مجسمه ای را اضافه کنید که بتوانیدنگهداری برای یک فضای بیرونی واقعاً معاصر با یک تکه سبزیجات و موارد مشابه. طبیعتاً این کار برای شروع کار بیشتر و پرهزینه‌تر خواهد بود، اما ارزش آن را دارد.
3. طرح اولیه خود را ترسیم کنید

هایلند ادامه می‌دهد: «شما باید طرح کلی باغ ویلا (باغ بهادران) خود را روی کاغذ نمودار بکشید و فهرستی از گیاهان، تخت‌خواب‌های گل، مسیرها و سایر عناصری که می‌خواهید در طرح گنجانده شود، تهیه کنید. یک نقاشی همچنین می تواند به تجسم مناطقی که ممکن است برای قرار دادن باغ ویلا (باغ بهادران) ایده آل نباشند کمک کند.

در این مرحله، می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید تغییر دهید و چه چیزی می تواند باقی بماند. در حالی که یک تغییر کامل اغلب منجر به یک نتیجه منسجم تر می شود، می تواند بسیار گران و زمان بر باشد. انجام ترفندهای ظریف ناگزیر هزینه کمتری دارد، اما این رویکرد دامنه محدودتری دارد.

هنری اسکات از Pehrsson Scott (در برگه جدید باز می شود) می افزاید: «طراحی رشته ای است که سال ها تمرین و فداکاری می طلبد. ساده نگه داشتن چیزها همیشه توصیه من در صورت امکان است. توجه به بافت سایت، ویژگی های موجود و درک چگونگی عملکرد فضا به طراحی یک طرح منظر موفق کمک می کند. درک نسبت خوب بین محوطه سازی سخت و نرم بسیار مهم است و این از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. طراحی خوب با تجزیه و تحلیل کامل سایت شروع می شود!

قبل از ایجاد یک "مسترپلان" جدید، و قبل از انجام هر یک از کارهای محوطه سازی، زمانی را صرف نگاه انتقادی به باغ ویلا (باغ بهادران) در نقاط مثبت و منفی آن کنید. ممکن است بخواهید یک پاسیو خسته را عوض کنید، اما سایر ویژگی‌ها، مانند یک فضای عرشه جذاب یا درختان بالغ را حفظ کنید.

هایلند اضافه می کند که چگونه مهم است که قبل از کاشت هر گونه گل یا درخت، مسیرهایی را در ذهن داشته باشید تا بتوانید به راحتی در باغ ویلا (باغ بهادران) خود بچرخید. مسیرها را می توان از آجر، سنگ یا بتنی ساخته و باید حداقل 18 اینچ عرض داشته باشد تا بتوانید به راحتی روی آنها راه بروید.

ایجاد نیازهای حریم خصوصی باید در اینجا نیز نقش داشته باشد. هنگامی که این را بدانید، می توانید مناسب ترین ایده های غربالگری باغ ویلا (باغ بهادران) را برای نیازهای فضای خود بیابید. این زمان مناسبی است تا ویژگی‌های باغ ویلا (باغ بهادران) مورد علاقه خود یا تم مورد نظر خود را وارد کنید. تمام الهامات باغ ویلا (باغ بهادران) خود را از ویژگی های آنلاین، رسانه های اجتماعی، مجلات و موارد مشابه گرد هم بیاورید.

هر ویژگی اضافی را نیز در نظر بگیرید. این شامل اتاق‌های باغ ویلا (باغ بهادران)، پرتقال‌ها، سوله‌ها و هر چیزی است که می‌خواهید به طور کلی در فضای بیرونی خود بگنجانید، زیرا به احساس کلی فضا کمک می‌کند. اگر بالکن یا حیاط کوچکی دارید، می‌توانید یک محیط سینما در فضای باز، فضای ذخیره‌سازی بهتر باغ ویلا (باغ بهادران) و موارد دیگر را در نظر بگیرید تا فضایی را که دارید افزایش دهید.

یک طرح دستی خوب است، اما ارائه یک طرح باغ ویلا (باغ بهادران) در رایانه شما در مقیاس، برنامه شما را بسیار واضح می کند.
4. عناصر اصلی طراحی منظر را در نظر بگیرید

رونی کالینز، نجاری حرفه ای، باغ ویلا (باغ بهادران)بان پرشور با مدرک کارشناسی ارشد در گیاه شناسی، بنیانگذار وبلاگ Electro Garden Tools است (در برگه جدید باز می شود) توصیه می کند ویژگی های محوطه سازی سخت و نرم را در ابتدا در نظر بگیرید تا چیدمان باغ ویلا (باغ بهادران) خود را به درستی مشخص کنید. کلید یک باغ ویلا (باغ بهادران) زیبا برنامه ریزی دقیق است. صرف نظر از اندازه باغ ویلا (باغ بهادران) شما، باید برنامه ریزی کنید که درختان کجا رشد کنند، چه نوع سنگفرشی استفاده شود، چه مناطقی باید با گیاهان یا سازه ها غربال شوند، گیاهان کوچکتر کجا خواهند بود و غیره. برنامه ریزی شما باید بر اساس آن باشد. عناصر اصلی طراحی منظر، مانند تعادل، وحدت، مقیاس، سادگی، توالی، تنوع، و تاکید.

لین توصیه می کند در مورد موادی که می خواهید استفاده کنید فکر کنید. مواد طبیعی - مانند سنگ، شن و چوب - خود را به سبک های سنتی وام می دهند. از سوی دیگر، کاشی‌های چینی تمیز، پالت تک رنگ یا ویژگی‌های قوی معماری و مجسمه‌سازی مدرن برای باغ ویلا (باغ بهادران)‌های مدرن یا معاصر بهتر هستند. به یاد داشته باشید که هیچ قانون دیگری جز قوانین شما وجود ندارد. حتی ممکن است دوست داشته باشید مواد را با هم ترکیب کنید و ظاهری التقاطی داشته باشید.

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn