بازسازی آپارتمان 75 متری به سبک آرت دکو

صاحب آپارتمان دانشجو است.آپارتمان بازسازی شده ، طرح اولیه مناسب ما بود.فضای داخلی آپارتمان به سبک مد روز - Art Deco ساخته شده است. در این سبک از اشیاء مختلف مانند آلمینیوم ، لاکر ، پوست کوسه و پوست گوره خر استفاده می شود از فرم های زیگ زاگ ، پله ای و قوس های بلند همراه با فرم های گیاهی و فرفروژه برای طراحی فضا استفاده می شود.

فضاهای داخلی و عناصر محاط کننده ، وسایل ، وسایل نور پردازی و دیگر متعلقات ، اغلب شامل آمیزه ای از شکل ها ، اندازه ، رنگها و بافت ها هستند . اینکه این عناصر چگونه سازمان یافته اند در پاسخی به نام نیازهای عملکردی و علایق زیباشناسانه نهفته است . همزمان با این مقوله ، این عناصر باید به گونه ای چیده شوند تا توازن دیداری را ارائه دهند . توازن دیداری یعنی رسیدن به تعادل میان نیروهای بصری حاصل آمده از عناصر قابل دیدار . هر عنصر در چارچوب فضای داخلی خصایص ویژه ای همچون شکل ، فورم ، اندازه ، رنگ و بافت دار است . این خصوصیات همراه با عوامل موقعیت مکانی و راستا تعیین کننده وزن دیداری هر عنصر است و در ضمن تعیین کننده مقدار توجه ای است که هر عنصر در الگوی کلی فضا جلب کند . خصوصیاتی که وزن دیداری یک عنصر را ارتقا می بخشند و جلب توجه ما را می کنند ، عبارتند از : و اشکال نامنظم و دارای کنتراست و رنگهای درخشنده و بافت های دارای کنتراست و ابعاد بزرگ و نسبت های نامعمول و جزییات شیک و لوکس جلب کردن توجه با درک ما از یک اطاق و ترکیب عناصر آن با استفاده ما از فضا و حرکت در آن تغییر می کند . با تغییر نقطه دید ما ، پرسپکتیو نیز تغییر می کند . در اطاق نیز بواسطه نور روز و نور لامپ در شب تغییراتی از نظر روشنایی بوجود می آید . بنابراین توازن دیداری در بین عناصر یک فضا باید در سه بعد لحاظ شود و چنان قوی باشد که تغییراتی که توسط زمان و استفاده حاصل می آید ، تحمل کند .بازسازی آپارتمان 75 متری به سبک آرت دکو

بازسازی آپارتمان 75 متری

سه نوع توازن دیداری وجود دارد : تقارن ، شعاعی و عدم تقارن . توازن متقارن از چیدمان عناصر شناخته شده هم شکل ، هم اندازه و دارای موقعیت مشابه نسبی در دو طرف یک خط یا محور بوجود می آید . این مقوله به تقارن محوری یا دو طرفه معروف است . C توازن متقارن به یک تعادل آرام و پایدار منتج می گردد بخصوص آن هنگام که راستای آن بر سطحی عمود باشد . چیدمان متقارن ، بسته به روابط فضایی خود ، هم میتواند بر فضای مرکزی خود تاکید کند و هم جلب توجه به پایانه محور خود را برانگیزد .

تقارن یک ابزار قدرتمند برای به وجود آوردن نظم دیداری است . اگر تقارن ، درست انجام شود ، می تواند به فضای داخلی رسمیت بخشد . البته رسیدن به تقارن کلی اغلب نامطبوع و مشکل است و دلیل آن در واقع محیط است . در اغلب موارد ممکن و مطبوع است که یک یا چند بخش یک فضا به شیوه ای متقارن آراسته شود تا تقارن موضعی یا محلی بوجود آید . گروههای متقارن داخلی یک فضا به آسانی شناخته می شوند کیفیت کلیت دارند و می توانند ساده کننده یا سازمان دهنده ترکیب فضا باشند . 2 نوع دوم توازن ، توازن شعاعی است که از چیدمان عناصر بر گرد یک نقطه مرکزی حاصل می آید ، توازن شعاعی ، یک ترکیب متمرکز بوجود می آورد که بر یک نقطه کانونی در میانه تاکید دارد . عناصر به طرف نقطه مرکزی تمایل و گرایش دارند ، از مرکز در مواجهه با بیرون هستند و برگرد یک عنصر مرکزی قرار گرفته اند .

عدم تقارن به عنوان نبود انطباق از نظر اندازه ، شکل ، رنگ و یا موقعیت نسبی در بین عناصر یک ترکیب شناخته می شود ، یک ترکیب متقارن نیازمند استفاده از چند عنصر شناخته شده است در حالیکه یک ترکیب نامتقارن از عناصر نامتشابه ای سود می جوید . برای رسیدن به یک توازن دیداری یا به چشم آینده یک ترکیب نامتقارن باید وزن دیداری را رعایت کند و یا به عبارتی نیروی هر یک از عناصر خود را بکار گیرد و از اصل اهرم در ترتیب خود استفاده کند . عناصری که از نظر دیداری نیرومند هستند ، شکلهای نامعمول رنگهای درخشان ، تیرگیها و بافتهای رنگارنگ می باشند که باید با عناصر ضعیف تری توازن متقابل یابند . عناصر ضعیف تر باید بزرگتر یا از مرکز ترکیب دورتر باشند .

توازن نامتقارن به وضوح تقارن نیست اما اغلب از نظر دیداری فعال و پویا است . این توازن مستعد بیان حرکت ، تغییر و حتى امتلا را دارد . توازن نامتقارن ، انعطاف پذیرتر از تقارن است و با شرایط گوناگون عملکرد ، فضا و محیط انطباق پذیر است .بازسازی آپارتمان 75 متری به سبک آرت دکو

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn