اصول طراحی میز جزیره در آشپزخانه

یک جزیره آشپزخانه باید به طور یکپارچه با آشپزخانه رویایی شما ادغام شود و هرگز باعث شلوغی آن نشود. اجتناب از اشتباهات پرهزینه؛ شما مجبور نیستید به تنهایی پیش بروید! برای مشاوره طراحی جزیره و ملاحظات عملی در مورد بازسازی آشپزخانه خود، از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید. یک طراح آشپزخانه با حمایت یک شرکت با سالها تجربه می تواند اطمینان حاصل کند که جزیره جدید خود را برای سالهای آینده دوست خواهید داشت.
در اینجا برخی از مشکلات کلیدی طراحی آشپزخانه وجود دارد که هنگام برنامه ریزی جزیره عالی خود باید از آنها اجتناب کنید.
جزایر آشپزخانه می توانند هر یک از پنج عملکرد آشپزخانه را پر کنند: ذخیره سازی، ایستگاه آماده سازی، پخت و پز، سرو کردن، و شستشو. با این حال، قبل از طراحی هر چیزی، باید تصمیم بگیرید که جزیره شما کدام نقش (یا نقش‌ها) را پر خواهد کرد. این امر بر عرض و عمق جزیره شما تأثیر می گذارد، به خصوص اگر به فضایی برای وسایل اصلی نیاز دارید.

طراحی میز جزیره در آشپزخانه

اگر فضای زیادی برای یک جزیره وسیع دارید، می توانید چندین ایستگاه آشپزخانه در آن نصب کنید - به عنوان مثال، یک اجاق گاز و یک سینک. بیشتر مردم می‌خواهند صندلی‌هایی را در جزیره آشپزخانه نیز بگنجانند، اگرچه اگر فضای رسمی‌تری دارید، همیشه با اجاق گاز مناسب نیست.

اگر در جزیره خود یک اجاق گاز نصب می کنید، فراموش نکنید که در بالای آن به یک هود اجاق گاز نیاز دارید. (در غیر این صورت، خانه شما برای همیشه بوی آن پیازهای سرخ شده را خواهد داد.) برای جلوگیری از آویزان شدن هود در وسط فضای خود، به جای آن یک سینک در جزیره خود نصب کنید.

ممکن است اکنون آشپزخانه ای با اندازه خوب داشته باشید، اما اگر جزیره آشپزخانه شما بیش از حد بزرگ باشد، آشپزخانه شما را تنگ می کند. این یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی است که می بینیم: در تلاش برای به حداکثر رساندن کانترها و فضای ذخیره سازی اضافی، مسیرهای پیاده روی در اطراف جزیره آسیب می بینند.

یک جزیره آشپزخانه باید حداقل 4 فوت طول و 2 فوت عرض داشته باشد تا مفید باشد، اما در حالت ایده آل بزرگتر باشد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید و فضای کافی برای این کار ندارید، یک ایستگاه بلوک قصابی سیار یا یک میز ساده را توصیه می کنیم. هر دو منطقه آماده سازی بیشتری را فراهم می کنند (و احتمالاً فضای ذخیره آشپزخانه اضافی) اما نباید به عنوان ایستگاه های کاری اولیه استفاده شوند.

برای بسیاری از مردم، جذابیت جزایر آشپزخانه به توانایی اضافه کردن یک نوار صبحانه بستگی دارد. این یک راه عالی برای اضافه کردن صندلی اضافی در خارج از اتاق غذاخوری است. یکی از اشتباهاتی که باید از آن اجتناب کرد، بسته بندی بار با صندلی است.

طراحی میز جزیره در آشپزخانه

اندازه صندلی بار (یا صندلی) شما بر تعداد صندلی های شما تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که به هر فرد حداقل 24 اینچ فضا اختصاص دهید. در غیر این صورت، افراد هنگام غذا خوردن به طور تصادفی یکدیگر را آرنج می زنند. همچنین، اگر قصد دارید به جای کابینت، فضای ذخیره‌سازی اضافی یا قفسه‌های باز را در جزیره آشپزخانه خود بگنجانید، صندلی‌های کمتری را انتخاب کنید.
اگر نور کافی برای دیدن کاری که انجام می‌دهید ندارید، خرد کردن غذا می‌تواند یک فعالیت خطرناک باشد، بنابراین هنگام بازسازی آشپزخانه خود، نور را در نظر بگیرید. یادگیری نحوه صحیح نورپردازی مناطق مختلف آشپزخانه، از جمله استفاده از نورپردازی برجسته، واقعاً می تواند فضای شما را ارتقا دهد.
سه چراغ آویز روشی زیبا برای افزایش روشنایی در جزیره آشپزخانه است. اگر در جزیره هم غذا می‌خورید، کم‌نور کردن آن‌ها مفید است، زیرا نور خوب برای آشپزی می‌تواند به طرز دردناکی در هنگام نشستن برای غذا خوردن احساس شود.

جزایر اغلب برای کارهای آماده سازی استفاده می شوند زیرا فضای مناسبی را برای پیشخوان ارائه می دهند. با این حال، برخی از ابزارهای آماده سازی نیاز به برق دارند، بنابراین از یکی از رایج ترین اشتباهات اجتناب کنید و خروجی هایی را در جزیره آشپزخانه ایجاد کنید. (این قطعا استفاده از مخلوط کن و غذاساز را بسیار راحت تر می کند).
اگر قصد دارید از جزیره آشپزخانه خود به عنوان منطقه اصلی تهیه غذا استفاده کنید، به طور جدی به فکر استفاده از سینک در خود جزیره باشید. متوجه خواهید شد که یک جایزه بزرگ است، همانطور که یک ماشین ظرفشویی است! این افزودنی طراحی آشپزخانه شما را کمی درگیر می کند، اما ارزشش را دارد.

اگر چیدمان جدید شما دارای یک جزیره دو طبقه با یک میله بلندتر است که خانواده شما می توانند در آن بنشینند، آن بالابر اضافی بین سطح آمادگی پایین تر و میله مکانی مناسب برای خروجی است. البته جزایری که دارای اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و مایکروویو هستند نیز به برق و لوله کشی مناسب نیاز دارند.

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn