طرح های شلوغ و پرکار برای کناف سقف و بدنه

و اما کناف سقف!! خیلی کاربردی است و یک عنصر بسیار مورد نیاز که جلوتر به آن خواهیم پرداخت ، به آکوستیک کمک می کند و عناصر لازم مانند نورپردازی را محکم در جای خود نگه می دارد. دیگر آن روزهایی که سقف بخشی نادیده گرفته شده از فضای طراحی بود، گذشته است. برای کمک به بیرون کشیدن سطح سفید خسته کننده و مسطح ، ما 35 ایده جدید طراحی سقف و الهام بخش از طراحی کناف برای دکوراسیون را پیدا کرده ایم.

یک اطاق با سقف بلند را می توان از همه جا یا قسمتی از سقف تا ارتفاع خاصی پایین آورد تا تمایز ارتفاعی در سقف پدید آید. از آنجا که یک سقف معلق معمولاً از کف یا بام بالای خود آویخته میشود، فورم آن با شکل و هندسه فضا تباین و کنتراست بوجود می آورد.سقف آویخته را می توان با عناصر غیرساختمانی و سبک مانند پارچه و تجهیزات پلاستیکی نورپراکن ساخت.در فضای تجاری اغلب از سقف های آویخته استفاده میشود تا فضایی پنهان برای تجیزات مکانیکی، مدارهای برق، خطوط لوله کشی، تجهیزات برق، تجهیزات تهویه مطبوع، سیستمهای اطفا حریق و سیستمهای آکوستیک فراهم آید. غشا سقف میتواند ضد حریق باشد و سیستم محافظتی برای تجهیزات درون خود را بوجود آورد.
سیستم سقف های آویخته موجود، معمولاً از فایلهای آکوستیک تشکیل میشود که توسط یک شبکه فلزی آویخته از سقف نگهداری میشوند. این شبکه ممکن است روباز باشد و تایلها فقط بر آن قرار گیرند و یا ممکن است شبکه پنهان باشد و در آن از تایل های درهم رو استفاده شود.تایلهای آکوستیک، مصالحی پیش ساختهای هستند که از الیاف، شیشه (فایبرگلاس) و یا مواد معدنی دیگر ساخته شده اند. بعضی از آنها دارای نمای کاشی یا آلومینیوم هستند. این تایلها قابل جابجایی هستند تا دسترسی به فضای داخلی سقف میسر باشد. ارتفاع سقف تاثیر دیداری فراوانی بر مقیاس فضا دارد. از آنجا که ارتفاع سقف باید نسبت به ابعاد دیگر فضاها و جایگیری و استفاده از آن در نظر گرفته شود، ملاحظات دیگری باید در مورد بعد عمودی فضا صورت گیرد. سقف های مرتفع، احساس مفرح بوجود می آورند. این گونه سقف، حسی از رسمیت و شکوه حاصل می آورد، بخصوص آنگاه که دارای شکل و فورم منظم باشد.
از سوی دیگر، سقفهای کوتاه، حسی از دنج بودن و خلوت را برمی انگیزند. تاکید این گونه سقف ها بر خودمانی بودن و با هم بودن است. تغییر دادن ارتفاع سقف درون یک فضا یا تغییر نسبی یک فضا به فضای مجاور، به تعریف مرزهای فضایی کمک می کند و بین فضاهای مجاور تمایز به وجود می آورد. ارتفاع هر سقف، از نظر کنتراست تاکید بر کوتاهی یا بلندی دیگر سقفها دارد.هنگامی که یک سقف مسطح بر بالای یک کف شکل می گیرد، ارتفاع آن به صورت کف به کف گرفته میشود یعنی فاصله بین کف یک طبقه تا کف طبقه مافوق آن. با در نظر گرفتن بعد، ارتفاع معلوم یک سقف میتواند به چندین روش تغییر یابد.از آنجا که مقادیر نور دچار افت و کاهش میشود، نورپردازی سقف مسطح با نور روشن، در بازتاب فضایی بزرگتر را در نظر می آورد. مصالح بکار رفته در ساخت سقف و یا مواد پرداخت سقف می تواند سقف را مرتفع تر نشان دهد. استفاده از لبه تو رفته زیر سقف (که گاهی وسایل نورپردازی در آن قرار می گیرد)، این مقوله را تسهیل می کند.

طرح های کناف سقف و بدنه

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn