طراحی ورودی و درب اصلی منزل

40 ایده خلاقانه که به شما در انتخاب درب جلوی چوبی مناسب کمک می کند.:

نحوه ی دسترسی و ورود به بنا بخش مهمی از طرح آن را تشکیل میدهد. ورودی خانه اولین جایی است که ساکنان خانه و مهمانان با آن مواجه شده، تحت تأثیر کیفیات مثبت یا منفی آن قرار می گیرند، ورودی خانه باید خوانا و دعوت کننده، جاذب و زیبا باشد تا در اولین لحظه، تأثیر خوش آیندی بر واردشونده داشته باشد و معرف ارزشهای کل خانه و ساکنان آن باشد. طراحی فضای ورودی، قبل از رسیدن به بنا، از خارج ساختمان و جلوخان ورودی شروع می شود. پس از عبور از فضای مکث قبل از در ورودی، به فضای ورودی رسیده، به بخشهای مختلف دسترسی می یابد . ورودی خانه، باید ضمن تأمین دسترسی مناسب به خانه، حریم داخلی خانه را از فضاهای عمومی جدا کند و امکانات مربوط به ورود، تعویض لباس، در آوردن کفش، امکان استقبال و مشایعت مهمان را تامین کند. زیبا و راحت باشد و فاقد فضاهای بلا استفاده بوده، در شرایط اقلیمی نامطلوب مانع نفوذسرما، گرما و گرد و خاک شود. ورودی باید دسترسی ساده به نشیمن، پذیرای ی، پله های طبقات و آشپزخانه داشته باشد .

طراحی ورودی و درب اصلی منزل

درب ورودی خانه یا آپارتمان باید اولین برداشت از فضای ورودی را ایجاد کند. برخی می گویند با درب ورودی می توانید فرض کنید چه کسی در آن زندگی می کند. علاوه بر اهمیت تأثیر بصری ، ابعاد درب ، برای تکمیل نما ، و همچنین اندازه ها بسیار مهم است که ورود صاف و راحت به منطقه مسکونی را تضمین کند. درب ورودی می تواند منفرد ، دوتایی ، ترکیبی از بال های ثابت و متحرک، ساخته شده از چوب ، فلز ، پلاستیک یا ترکیبی از مواد باشد. معیارهای مختلفی وجود دارد که می توانید درب مورد نظر خود را برای خانه انتخاب کنید ، اما در مقایسه با سایر اجزای تشکیل دهنده فضای داخلی و خارجی خانه نباید از اهمیت آنها غافل شد.
به نحوه ی تفکیک حوزه ی کثیف، قبل از کندن کفش و حوزه ی تميز، محل جاکفشی و محل دکور مقابل در ورودی توجه کنید. نحوه ی نورگیری هال و ورودی و امکان دید از هال به پشت در ورودی را ملاحظه نمایید .

در واحدهای مسکونی متعارف بهتر است توالت و دستشوی ی، مستقل از هم طراحی شوند. با توجه به وجه سمبلیک و فرهنگی آب و نقش آب در پاکی و طهارت، مخصوصا در موقع گرفتن وضو محل دستشویی باید از وسعت کافی حداقل ۱۲۰x۱۱۰ سانتیمتر برخوردار باشد. پیش بینی امکانات لازم برای گذاشتن دمپایی و لوازم بهداشتی لازم است . در صورتی که به دلیل کوچک بودن مساحت واحد مسکونی امکان طراحی توالت و دستشویی در دو فضای مستقل وجود ندارد، حوزهی مستقلی برای هریک، در نظر گرفته می شود.

درب ورودی ساختمان

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn