طرح های زیبا برای سرویس بهداشتی دستشویی حمام

دراین قسمت طرح های زیبا برای سرویس بهداشتی دستشویی حمام برای شما عزیزان انتخاب کرده ایم و به ذکر نکاتی در رابطه با این موارد می پردازیم :

● تزئين حمام و دستشویی

حمام و دستشویی در بعضی از خانه ھا تنھا به عنوان فضایی کاربردی شناخته ميشود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نيست. با این وجود بھسازی اتاقی که ھر روز مورد استفاده تمام اعضای خانواده قرار گرفته و تقریبا تمام مھمانان آنرا ميبينند ميتواند برای این فضای فراموش شده بسيار مفيد باشد. شاید شما از تزئين دستشویی و حمام بدتان نمی آید اما نميدانيد چگونه سادگی آنرا حفظ کرده و یا نميتوانيد در مورد چگونگی این تزئين  تصميم بگيرید، مطلب زیر ميتواند برایتان مفيد باشد.
● نکاتی درباره دکوراسيون حمام و دستشویی (سرویس بهداشتی)

روشھای متعددی برای آراستن حمام وجود دارد اما کار مشکل، انتخاب تنھا یکی از این روشھاست. اگر ایده شما شامل وسایل و خرده ریزھا و دیگر وسایل گران قيمت تزئينی است، حتما قبل از قرار دادن تمام اقلام مورد نظرتان در اتاق، به تناسب و ترکيبات ممکن این موارد فکر کنيد. ممکن است افزودن یک عنصر تزئينی از نظر شما بسيار عالی باشد، اما تناسب این شیء با باقی وسایل حمام مانند آینه، قفسه داروھا و…تناسبی نداشته باشد.
یکی دیگر از اشتباھات رایج در تزئين حمام و دستشویی، استفاده از چند طرح و نقش مختلف است. برای مثال دیوارھا نقش و نگاری متفاوت از حوله ھا و ھردو اینھا متفاوت از پرده حمام و فرش ھستند. چنين کاری  تصویری مغشوش و عصبی کننده به وجود می آورد. بھترین راه، استفاده از حداکثر دو نقش متناسب از نظر رنگ، طرح –مثلاگل و گياه یا ماھی- و بافت، با یکدیگر در فضای حمام است.

طرح دستشویی حمام01


● چند ایده موضوعی
شما ميتوانيد برای ایجاد ھماھنگی، حمام را ھم مانند بقيه منزل تزئين کنيد یا تمی را درنظر بگيرید که به کلی با فضای باقی خانه متفاوت باشد. برای مثال، اگر به ساحل دریا علاقه دارید، ميتوانيد دریا را موضوع تزئين حمام قرار دھيد. رنگ دیوارھا را آبی روشن یا بژ-به رنگ ماسه- انتخاب کنيدو برای تقویت موضوع یکی دو عکس به دیوار نصب کنيد.
نکته مھم این است که موضوع مورد نظر شما ھرچه باشد، بھترین کار ساده و خنثی نگھداشتن رنگ کف، دیوارھا و طاقچه ھاست و در عوض باید از لوازم و خرده ریزھای تزئينی استفاده کرد. به این ترتيب اگر بخواھيد پس از مدتی تم تزئينی حمام را تغيير دھيد، خرج زیادی متحمل نخواھيد شد.
● فوق مدرن
برای کسانی که به وسایل مکانيکی و مدرن علاقه دارند، روش تزئين و تجھيز حمام با آخرین وسایل و تکنولوژی بسيار جالب خواھد بود. شيرھای مجھز به چشم الکترونيک، سر دوشھای جالب و مانند اینھا. انواع سردوشھا از مدلھای قابل تنظيم تا انواعی که دارای چند خروجی آب ھستند و از دو یا چند جھت آبفشانی ميکنند، در بازار موجود است. شيرھای آب دارای چشم الکترونيک نيز از دسته مواردی ھستند که واقعا ارزش مخارج تھيه و نصب دارند و موجب صرفه جویی فراوان در آب ميشوند.
● آرام بخش
اگر سبک مورد علاقه شما به سمت آرامش و سادگی تمایل دارد، برای ایجاد فضایی متناسب با این روحيه باید حمام را با رنگھای روشن تزئين کنيد. رنگھای روشن فضا را بزرگتر نشان داده و موجب تقویت روحيه شخص ميشوند. اگر به بوھا حساسيت ندارید، در حمام از خوشبو کننده ھای طبيعی دارای اسانس ”وندر )اسطوخودوس( استفاده کنيد.بوی این گياه بسيار آرام بخش بوده و انواع خوشبو کننده ھای آن به شکلھای مختلف مانند شمع، ظروف تزئينی با محفظه ای برای اسانس، صابون و… در بازار موجود است. تزئيناتی با مواد طبيعی مانند چوب و سنگ و ھمچنين گياھان سبز طبيعی یا مصنوعی – نه گلھای مصنوعی درشت قرمز و زرد- نيز به ایجاد فضایی آرام بخش کمک ميکند.
● سليقه کودکانه
تزئين حمام و دستشویی به طوری که برای کودکان جذاب باشد، علاقه آنان به پاکيزگی و نظافت را تقویت ميکند و در عين حال شادی و جذابيتخاصی به خانه ميدھد. از فرزندانتان بپرسيد که دیدن چه چيزی بيش از ھمه برایشان جالب است. مث لایک کتاب یا داستان خاص را دوست دارند؟ حيوانات و ماھيھا را ميپسندند یا به جنگل ع لاقه دارند؟ یافتن مواد تزئينی-کاربردی مانند حوله، پرده حمام و جای صابون و مسواک با تم مورد علاقه کودکان کار مشکلی نيست. برای تزئين دیوار ھم ميتوانيد از توانایی خود در طراحی یا از تصاویر آماده استفاده کنيد. به یاد داشته باشيد که تماشای چند کاتالوگ و مجله و ھمچنين گشت و گذار در فروشگاھھا ميتواند نيروی خلاقه شما را تحریک کرده و انتخابھای درست تری در مقابلتان قرار دھد. مھمترین نکته این است که شما وسایلی را برای اتاقی ميخرید که "ھر روز" و "به دفعات" آنھا را ميبينيد، پس با دقت و توجه به سليقه جمعی خانوادھف مواردی را انتخاب کنيد که زود شما را دلزده نکرده و تا مدتھا برایتان جذاب باشند

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn