طراحی داخلی و دکوراسیون منزل 80 متری

فضاهای داخلی میان یک ساختمان با اجزایی ساختمانی مانند ستونها ، دیوارها ، کفها و بامها تعریف میشوند . این عناصر ، شکل دهنده فورم یک ساختمان هستند ، دربرگیرنده یک تکه از فضای لایتناهی هستند و الگویی برای فضاهای داخلی را بوجود می آورند . این فصل ، عناصر اصلی طرح داخلی را به گونهای مورد بحث قرار می دهد که ما به واسطه آن بتوانیم این فضاهای داخلی را توسعه داده ، اصلاح کرده و یا بزرگ و سکونت پذیر کنیم . این مقوله از نظر عملکردی شایسته ، از نظر زیبایی شناسی مطبوع و از نظر روانشناسی برای فعالیتها ، رضایت بخش است .

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل 80 متری

این عناصر طراحی و انتخاب و راه چاره ایی را حاصل می آورند ، که درواقع کارگاه طراح داخلی هستند . روش انتخاب و مدیریت این عناصر در فضای داخلی و وجهه دیداری بخشیدن به آنها ، نه تنها بر فعالیت و عملکرد و استفاده از فضا اثر می گذارد بلکه بر کیفیت توجیهی فورم و سبک تاثیر میبخشد. كفها ، سطح مبنای فضای داخلی هستند . کفها ، سکوهایی هستند که فعالیتهای داخلی ما بر آنها انجام میشود و وسایل ما بر آنها قرار می گیرد . بنابراین باید طوری ساخته شوند که این بارها را تحمل کنند . سطوح کفها باید چنان پایدار باشند که در برابر استفاده مستمر و فرسایش ایستادگی کنند .

یک کف را میتوان از یک سری تیرها یا تیرچههای موازی ساخت که بر روی آنها لایه زیر کف قرار می گیرد . لایه زیرکف به اقتضای زمان و مکان میتواند از مصالح ساختمانی یا چوب باشد . تیرها و لایه زیر کف باید به گونه ای از نظر امنیتی به تعامل برسند که یک واحد ساختمانی را بوجود می آورند و بارهای وارده را تحمل کرده و به ستونها انتقال دهند . یک کف می تواند از یک تک لایه ساخته شده و از دالهای بتن مسلح تولید شود که در یک راستا یا دو راستا قابل گسترش باشد . شکل زیرین دالها اغلب بیانگر جهت و شیوه ای است که کف گسترش می یابد و بارها را تحمل می کند . دالها را می توان به جای اینکه درجا ریخته شوند به صورت پیش ساخته نیز استفاده کرد . ساختمان کف ، به هر شکلی که ساخته شده باشد ، سطح آن باید تخت ، بدون پستی و بلندی و به اندازه کافی چگالیده باشد تا بتواند لایه نهایی را دریافت کند . برای جبران زبری و یا پستی و بلندی جزیی می توان یک لایه سیمان نازک بر روی مصالح کف سازی اعمال کرد .

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل 80 متری

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn