نمونه کار بازسازی لوکس منزل 140 متری اصفهان

دراین قسمت نمونه کار دیگری از گروه ساختمانی ناتک مشاهده می کنید که در آن یک منزل 140 متری بصورت کاملا لوکس و زیبا طراحی و درحال اجرا می باشد.

هدف نهايی طراحی داخلی را شايد بتوان «خلق فضايی با كيفيت» دانست. در اين صورت تمامی مراحل انجام شده تاكنون، در خدمت به ثمر رساندن اين هدف قرار میگيرند. كيفيت فضا را با عناوين ديگری نظير حال و هوای حاكم بر فضا، روحيه فضا، باطن فضا و معنای فضا نيز ياد میكنند. كيفيت فضا يا همان باطن فضا، امری غيرمادی است، ولی در پس ويژگیهای مادی و فيزيكی آن فضا بروز پيدا میكند. چگونگی وضعيت ظاهری يك فضاست كه كيفيتی به خصوص برای آن فراهم میكند و يا به عبارتی ديگر باطنی خاص را برای آن رقم میزند. همانطور كه باطن هر فردی را هم معمولاً از چگونگی ظاهر او و حركات و افعالش میتوان حدس زد. به اين ترتيب، طراح داخلی ضمن تفكر پويا برای يافتن فرمی مناسب جهت بروز رفتاری خاص، به باطنی كه از پس كيفيات فرم مورد نظر به دست آمده و تناسب آن با حال و هوای لازم به منظور انجام گرفتن هر چه بهتر رفتار نيز توجه میكند؛ تا به اين وسيله نه تنها وجوه جسمانی فرد، بلكه روح و روان وی را نيز سيراب كند.

با داشتن چنين نگاهی به طراحی داخلی فضاهای مسكونی، هدف از يك طرح فقط يافتن قالب مناسب برای بروز كاركردهای مختلف استفاده كنندگان آن نيست. چرا كه تا اين مرحله، قالب طرح شده فقط به ابعاد جسمانی انسانها توجه كرده است؛ حال آنكه آنها در ورای جسم خود، روح و روانی بسيار پيچيده نيز دارند كه طراح بايد به فراهم ساختن شرايط شكوفايی اين وجه اخير هم توجه داشته باشد. بنابراين او بايد عناصر معماری سازنده فضاها را آنگونه گزينش و تركيب نمايد كه در نهايت كيفيتی حادث شود كه سازگار و مساعد با شرايط روحی و روانی استفاده كنندگان هم باشد و آن را ارتقا بخشد. در جهت نيل به هدف فوق، يعنی خلق باطنی شايسته و مناسب برای هر فضا، علاوه بر تمامی مسائلی كه تاكنون ذكر شد، سه ويژگی مهم رنگ، بافت و جنس مصالح و نور به كمك طراح می آيند. او میتواند با كمك اين سه عامل، ظاهر يك فضا را چنان حالت دهد كه باطنی معقول و هماهنگ با كاركرد آن را برايش شكل دهد و به اين ترتيب تمامی وجوه جسم، روح و روان انسان را پاسخگو باشد.

بازسازی دکوراسیون اصفهان01

بازسازی دکوراسیون اصفهان02

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn