بازسازی دکوراسیون منزل نئوکلاسیک در اصفهان

دراین قسمت یکی دیگر از نمونه کارهای بازسازی منزل از گروه ساختمانی ناتک را مشاهده می کنید. این منزل مسکونی به متراژ تقریبی 150 متر به سبک نئوکلاسیک طراحی شد و جزئیات بکار رفته در آن بیانگر حس و حال یک فضای لاکچری می باشد. (بازسازی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی به سبک نئوکلاسیک در اصفهان)

معماری نئوکلاسیک، که گاهی اوقات به عنوان معماری احیای کلاسیک نیز شناخته می شود، یک سبک معماری است که توسط جنبش نئوکلاسیک تولید شده است که در اواسط قرن 18 در ایتالیا و فرانسه آغاز شد. این سبک به یکی از برجسته ترین سبک های معماری در جهان غرب تبدیل شد.سبک‌های رایج معماری در بیشتر اروپا در دو قرن گذشته، معماری رنسانس و معماری باروک، قبلاً احیای جزئی معماری کلاسیک روم باستان و معماری یونان باستان را نشان می‌دادند، اما جنبش نئوکلاسیک با هدف از بین بردن افراط در باروک پسین بود. و بازگشت به سبک کلاسیک خالص تر و معتبرتر، سازگار با اهداف مدرن.(بازسازی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی به سبک نئوکلاسیک در اصفهان)

بازسازی منزل مسکونی نئوکلاسیک اصفهان

بازسازی منزل مسکونی نئوکلاسیک اصفهان


توسعه باستان شناسی و انتشار سوابق دقیق از بناهای کلاسیک باقی مانده در ظهور معماری نئوکلاسیک بسیار مهم بود. در بسیاری از کشورها، موج اولیه ای وجود داشت که اساساً بر معماری رومی تکیه می کرد و پس از آن، تقریباً از آغاز قرن نوزدهم، موج دوم معماری تجدید حیات یونان آغاز شد. این به دنبال افزایش درک بقای یونانیان بود. همانطور که قرن نوزدهم ادامه یافت، این سبک تمایل داشت خلوص اولیه خود را در انواعی مانند سبک امپراتوری فرانسه از دست بدهد. اصطلاح "نئوکلاسیک" اغلب برای هر ساختمانی که از برخی واژگان معماری کلاسیک استفاده می کند بسیار ضعیف استفاده می شود.(بازسازی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی به سبک نئوکلاسیک در اصفهان)

در شکل، معماری نئوکلاسیک به جای کیاروسکورو، بر دیوار تأکید می کند و هویت های جداگانه ای را برای هر یک از قسمت های آن حفظ می کند. این سبک هم در جزئیات خود به عنوان واکنشی در برابر سبک روکوکو از تزئینات طبیعت گرایانه و هم در فرمول های معماری آن به عنوان زاییده برخی از ویژگی های کلاسیک سنت معماری باروک پسین متجلی می شود. بنابراین، سبک به جای زینت، با تقارن، هندسه ساده و مطالبات اجتماعی تعریف می شود.در قرن بیست و یکم، نسخه‌ای از این سبک ادامه می‌یابد که گاهی معماری کلاسیک جدید یا کلاسیکیسم جدید نامیده می‌شود.(بازسازی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی به سبک نئوکلاسیک در اصفهان)

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn