4 نکته طلایی انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ اغلب سخت ترین بخشی از یک اتاق برای طرفداران طراحی داخلی است. این به این دلیلش این است که رنگ ها بی ثبات هستندو سایه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و آنها باید در نسبت مناسب قرار داده شوندکه در غیر این صورت هماهنگ نخواهند شد. خوشبختانه، قوانین رنگی چندگانه وجود دارد که می توانید از آنها اطمینان حاصل کنید که رنگها هر زمان متعادل به نظر برسندکه ما آنها را در زیر فهرست کرده ایم.

1- حکم رنگ با نسبت های 60-30-10 درصد

حکم 60-30-10 بهترین دوست طراحان داخلی است. مهم نیست که زیبایی شناسی شخصی شما چه باشد یا اینکه می خواهید اتاقتان چگونه به نظر برسد، می توانید از این قانون استفاده کنید تا مطمئن شوید که پالت رنگ شما متعادل است. در این تنظیم، از سه رنگ استفاده کنید. 60، 30 و 10 به درصد استفاده از رنگ در طراحی شما اشاره دارند.

ببینیم این تکنیک چگونه کار می کند: اول، شما یک سایه رنگ مشخص را انتخاب کنید که سایه غالب شما باشد و تقریبا 60 درصد از اتاق را بپوشاند. معمولا، این رنگ یک رنگ خنثی یا برخی از رنگ های کم اثر است که می تواند فضای بسیار زیادی را بدون جلب توجه در بر بگیرد. بعد رنگ ثانویه شما خواهد بود، که به طور معمول کمی جسورتر است و حدود 30 درصد از فضا را به خود اختصاص می دهد. در نهایت، رنگ اصلی و تاکید شما که باید 10 درصد باقیمانده را تشکیل دهد.

رنگ در دکوراسیون01

به عنوان مثال عکس بالا را درنظر بگیرید. در این مورد، رنگ بژخاکستری رنگ مسلط است. شما می توانید آن را بر روی دیوار و مبل مشاهده کنید. سپس رنگ سیاه که رنگ ثانویه است. این در قفسه کتاب، میز کنار، بالش و صندلی غذاخوری و در فرش قابل مشاهده است. در نهایت، رنگ پوسته پیازی سایه رنگ تاکید است. این را می توان در کوسن روی مبل و گیاهان گلدانی دید.

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn