فنگ شویی آشپزخانه

آشپزی با انرژی مثبت


 آشپزخانه را قلب خانه می نامند. فضایی که وعده های غذایی در آن آماده شده و گاهی در همین فضا سرو میشود.این مسایل دلایل کافی بر لزوم وجود حداکثر انرژی در این فضا را ایجاب میکند. قوانین فنگ شویی که بیشتر آن ها بر مبنای کاربرد،ایمنی و نظافت فضا تعریف شده اند به شما کمک میکنند بتوانید فضایی مطابق با نیازهای خود و در حقیقت مملو از انرژی مثبت ایجاد کنید. البته نیازی نیست تمام این موارد را همزمان در دکوراسیون آشپزخانه خود اجرا کنید فقط به خاطر داشته باشید که کابردی بودن فضا باید الویت باشد. فضا را با تمام شرایط ارزیابی کنید و هر آنچه به نظر بهترین است انجام دهید.

 

 

 

فنگ شویی آشپزخانه

 

  • اگر قصد رنگ آمیزی کابینت ها را دارید و دوست دارید رنگی انتخاب کنید که فنگ شویی بر انرژی مثبت آن تاکید دارد رنگ زرد کره ای را انتخاب کنید. این رنگ بر دلباز شدن فضا می افزاید و به میحیط انرژی میبخشد. رنگ های دیگری هم که چنین خاصیتی در فضای شما داشته باشند از نظر فنگ شویی مناسب هستند.

 

  • بر اساس اصول فنگ شویی و تأثیر عناصر پنج گانه آن بر یکدیگر،عنصر آب و آتش نباید در ارتباط مستقیم با یکدیگر باشند. بنابراین اجاق  گاز و ماشین ظرفشویی یا سینگ نباید به طور مستقیم در کنار یکدیگر قرار گیرند زیرا تقابل آب و آتش، ایجاد تنش میکند. عنصر اعتدال این دو عنصر چوب است. بنابراین میتوانید از کابینت یا قفسه های چوبی بین دو عنصر آب و آتش استفاده کنید یا عنصری سبز بین این دو عنصر قرار دهید.همچنین اجاق گاز نباید در مقابل درگاه فضا، زیر پنجره یا روی سطح کابینت جزیره قرار داده شود زیرا انرژی عنصر آتش به راحتی از این  قسمت ها خارج میشود.در این حال مطمئن شوید شیر آب درسمت چپ اجاق گاز قرار نگیرید. زیرا این مسأله سبب تضعیف انرژی عنصر آتش  میشود.

 

  •   تا جایی که ممکن است از مایکروفر در فضای آشپزخانه استفاده نکنید، زیرا باعث تخریب انرژی مثبت می شود. اما اگر بر این کار اصرار دارید مطمئن شوید مایکروفرجایی نزدیک  به بالای اجاق گاز نصب نشده باشد.

 

  •   از قرار دادن آب راکد برای زمان طولانی روی اجاق گاز خوداری کنید، زیرا این مسأله از نظر  قواعد فنگ شویی باعث بروز افسردگی میشود. بنابراین برای مثال زمانی که کارتان با کتری تمام میشود آب داخل آن را خالی کنید.

 

  •   قرار گرفتن سینک ظرفشویی در سمت راست آشپزخانه از نظر فنگ شویی بهترین حالت است و در عین حال یخچال و فریزر نباید روبروی درگاه آشپزخانه قرار گیرند.

 

  •   فضای آشپزخانه را همواره تمیز و سازمان یافته و به دور از هر گونه ریخت و پاش نگه دارید. یک فضای تمیز و مرتب همیشه مملو از انرژی مثبت است. سطح روی کابینت ها و کانتر را مدام خلوت و مرتب کنید و هر عنصری را سر جایش قرار دهید. ظرف های خشک را از داخل آبچکان بردارید و این قسمت را خلوت نگه دارید.

 

  • فضای داخل کابینت های بسته و کشوها را تفکیک کنید و انواع ظروف، ابزارها و ادویه ها را دسته بندی کرده و هر دسته را در فضای تفکیک شده و مخصوص خود قرار دهید. زیرا چیدمان آشپزخانه باید دارای شفافیت باشد. یعنی فضاها همیشه طوری سازمان یافته و مرتب باشد که یافتن عنصری خاص در کشو ها و کابینت ها به آسانی وبا سرعت انجام شود.

 

  • فضاها را رنگارنگ کنید. رنگ هایی با تناژ خاکی و همچنین رنگ های آتشین از جمله گزینه های مناسب برای دکوراسیونآشپزخانه هستند. اما نکته مهم در استفاده از رنگ ها حفظ تعادل میان  رنگ های انتخاب شده در دکوراسیون است.به خاطر داشته باشید استفاده بیش از اندازه از یک رنگ ممکن است در انرژی موجود در فضا اختلال ایجاد کند. عناصر موجود را به صورت تک رنگ در نظر بگیرید. رنگ های براق برای آشپزخانهمناسب تر هستند. زیرا انرژی بیشتری را متصاعد میکنند. درحالیکه رنگ های مات کسل کننده و بدون جذابیت هستند و انرژی را منعکس نمی کنند. فنگ شویی آشپزخانه

 

  •   فضا را شاداب و باطروات نگه دارید. این کار بسیارساده است و فقط کافیست یک گلدان پر از گل های تازه و شاداب یا ظرفی پر از میوه های رنگارنگ و تمیز را روی کانتر اپن آشپزخانه یا روی سطح کابینت ها قرار دهید تا طراوت و شادابی به دکوراسیون آشپزخانه شما وارد شود.

 

فنگ شویی آشپزخانه 

 

 

  •   پایه آینه را به نحوی به دکوراسیون  آشپزخانه خود باز کنید. آینه، وسعت روشنایی را به فضا  می آورد و آشپزخانه ای دلبازتر و روشن تر، فضایی آرامش بخش تر با انرژی مثبت خلق می کند.

 

  •   از نظر فنگ شویی و البته ایمنی، چاقو هاو ابزار نوک تیز نباید در دکوراسیون آشپزخانه در معرض دید باشند. آنها را داخل کشوها و کابینت ها بگذارید.همچنین عناصر سنگین و بزرگ را در قسمت کابینت های بالایی قرار ندهید.

 

  •   وجود طبقات باز در آشپزخانه یکی مهم ترین اقدامات و نکات فنگ شویی است زیرا این مسأله باعث جریان یافتن انرژی در فضا میشود. اگر  کابینت های در دار و بسته در آشپزخانه شما وجود دارد در تعدادی از آنها را برداشته و آن ها را به طبقاتی باز و بدون در تبدیل کنید.

 

فنگ شویی آشپزخانه 

 

  • اگر دوست دارید حتی نظافت آشپزخانه شما مطابق با اصول فنگ شویی باشد باید تا جایی که امکان دارد از شویینده ها و گندزداهای طبیعی و غیر شیمیایی استفاده کنید.آنچه در فنگ شویی به آن بسیار پرداخته شده سلامتی شماست که نباید با استفاده از مواد شوینده شمیایی به خطر بیفتد.

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn