راهنمای تطبیق رنگ در دکوراسیون داخلی

به صفحه ما در مورد چرخه رنگ و نحوه استفاده از آن برای تطبیق رنگ ها در پروژه های طراحی داخلی خود خوش آمدید. در زندگی روزمره دنیای ما پر از رنگ است. از درختان سبز گرفته تا ابرهای سفید ، از آفتاب زرد گرفته تا طوفان های خاکستری ، غرق در زیبایی هستیم که توسط رنگ ها منعکس می شود. با الهام از طبیعت ، ما رنگ ها را با لباس ها ، خانه ها ، نظافت شخصی ، اسباب بازی ها و مواد آموزشی خود سازگار کرده ایم. ما یاد گرفته ایم که چگونه می توان رنگ ها را مخلوط و مطابقت داد تا یک روحیه ، مضمون یا ژانر خاص ایجاد شود.


چشم ها و مغز انسان میلیون ها رنگ مختلف را ترجمه می کند. مطالعات نشان می دهد که ما 1000 سطح تاریک روشن رنگی، 100 سطح قرمز سبز و 100 سطح آبی زرد را مشاهده می کنیم. تعیین تک تک رنگ های موجود قطعاً دشوار است. در طراحی داخلی ، چرخ رنگ نمایشگر بصری از رنگ های مرتب شده با توجه به روابط کروماتیک آنها است. چرخ رنگ نیز به عنوان یک دایره رنگ شناخته می شود ، به ما کمک می کند ببینیم کدام رنگ ها با سایرین به خوبی مخلوط می شوند و کدام ها نیست.

انتخاب رنگ در طراحی داخلی

در طراحی داخلی رنگ ها بسیار مهم هستند. ترکیب مناسب رنگ ها به یک هدف خاص در اتاق تبدیل می شود. به عنوان مثال ، اتاق خواب ها معمولاً با رنگ های خنک تر مانند آبی ، خاکستری ، سبز و بنفش ساخته می شوند. آنها پیامی را ارسال می کنند که اتاق برای استراحت است. اما اتاقهایی با حداکثر فعالیت در رنگهای روشن تر مانند قرمز ، نارنجی یا زرد تزئین شده اند. اتاقی با رنگ های سیاه پیام جدی ، ظرافت و قدرت را می فرستد که می تواند برای دفاتر منزل یا مطالعه مناسب باشد. تن های نارنجی به سلامتی ، شادی و جوانی ترجمه می شود که برای آشپزخانه ها یا اتاق های ورزشی بسیار عالی است. بدون دانستن آن ، رنگها با قدم گذاشتن به یک اتاق بر روحیه ما تأثیر می گذارند.

رنگ در طراحی داخلی

منشأ چرخ رنگ:
در سال 1666 ، سر آیزاك نیوتن آزمایش بر روی منشوری را انجام داد كه در آن متوجه شد نور سفید خالص حاوی رنگهای بیشتری است. این به عنوان اولین چرخ رنگی لقب گرفته است. چرخ رنگ نیوتن دارای 12 رنگ است. با گذشت سالها ، دانشمندان و هنرمندان پیشرفت هایی را ایجاد کرده اند تا چرخ رنگ مانند امروز ظاهر شود.

رنگهای اصلی:
3 رنگ اصلی وجود دارد: قرمز ، آبی و زرد. با مخلوط کردن رنگ های دیگر نمی توان این رنگ ها را ایجاد کرد. رنگهای اولیه فقط به دلیل اینکه پایه ای برای سایر رنگها هستند به عنوان رنگهای اصلی شناخته می شوند. روی چرخ رنگ ، رنگهای ثانویه بین دو رنگ اصلی قرار دارند. آنها بلوک های ساختمانی برای سایر رنگ های موجود در چرخ هستند.

رنگهای ثانویه:
این رنگ ها با مخلوط کردن رنگ های اولیه ساخته می شوند. 3 رنگ ثانویه به رنگ سبز ، نارنجی و بنفش است. سبز از مخلوط کردن رنگ های آبی و زرد ساخته می شود. نارنجی محصولی از مخلوط کردن قرمز و زرد است ، در حالی که قرمز و آبی بنفش ایجاد می کنند.

رنگهای سطح سوم:
زرد-نارنجی ، قرمز-نارنجی ، قرمز بنفش ، آبی-بنفش ، آبی-سبز و زرد-سبز متعلق به رنگهای سوم است. این رنگها با مخلوط کردن رنگ اصلی با رنگ ثانویه ایجاد می شوند ، به همین دلیل دو نام دارند. رنگهای رده سوم نیز رنگهای میانی نامیده می شوند. در چرخ رنگ ، رنگهای سوم بین رنگهای اصلی و ثانویه قرار دارند.

طرح های رنگی (سیستم های رنگی)
طرح رنگی اصطلاحی است که برای توصیف ترکیبات منطقی رنگها بر روی چرخ رنگ استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی ، ترکیب یا چیدمان رنگ ها برای ایجاد تناسب با یک موضوع ، سبک یا ژانر خاص است. هدف اصلی طرح های رنگی ایجاد سبک و جذابیت است.

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn